14 Ocak 2017 Cumartesi

Komik-i Şehir Naşit Bey - Şehir Tiyatroları

komik-i şehir naşit özcan tiyatro ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Gökhan Eraslan
Yöneten: Ali Yaylı
Dramaturgi: Mehmet Emin Kaplan
Sahne Tasarımı: Mehmet Emin Kaplan
Kostüm Tasarımı: Zuhal Soy
Müzik/Şarkı Sözleri: Emrah Can Yaylı
Koreografi: Özge Midilli
Efekt: Metin Taşkıran
Yönetmen Yardımcısı.ç Musa Arslanali - Özgür Dağ - Ada Elize Ertem

Naşit: Bora Seçkin
Rıza Baba: Atilla Ayberk, Naşit Özcan
Abdi: Sinan Bengier
Mınakyan: Metin Çoban
Mösyö Samuel / Çığertkan / 2. çırak: Emrah Can Yaylı
Hizmetçi Kız / Hemşire: Şeyda Arslan
Rasim Dayı / Dr. Neşet Halil: Fahri Kıncır
Mehmet Emin: Mehmet Avdan
Amelya: Semah Tuğsel
Genç Naşit / Nikola Nikolaidis / İbiş : Can Tarakçı
Halit: Özgür Dağ
Genç Amelya / Nuridil: Ada Alize Ertem
Muhsin Ertuğrul / Tosun Paşa: Kutay Kırşehirlioğlu
Yavru / 1. Çırak / 1. Deli: Göksel Arslan
Efendi / İhsan / Ulvi: Rahmi Elhan
3. Çrak / 2. Deli: Erkan Akkoyunlu
Neyzen Tevfik: Naşit Özcan

Süre: 11o dakika 2 perde

13 Ocak 2017 Cuma

Metot - Semaver Kumpanya

metot semaver kumpanya ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Jordi Galceran
Çeviren: Zerrin Yanıkkaya
Yöneten: Serkan Keskin
Işık ve Dekor Tasarımı: Cem Yılmazer
Kostüm: Aslı Ersüzer

Oyuncular:
Sarp Aydınoğlu
Sezin Bozacı
Serkan Keskin
Mustafa Kırantepe

Salona girdiğimizde aslında oyun başlamıştı. Sahnede bir plazanın dış cepheden görünümü. (sonradan 11. kat olduğunu öğreniyoruz). İçeride bir adam bekliyor. Aşağı, yukarı volta atıyor, saatine bakıyor, cep telefonuyla oynuyor, ta ki, biz -seyirci- yerine yerleşene kadar. Biz yerleşiyoruz, ışıklar kararıyor ve sahnedeki oyun kaldığı yerden devam ediyor. Sahnedeki adam bir iş görüşmesi için gelmiş. Uluslararası bir mobilya firmasının üst düzey pazarlama yöneticiliği pozisyonu için. Derken içeriye bir adam daha giriyor ve onun da aynı iş için görüşmeye geldiğini anlıyoruz.

10 Ocak 2017 Salı

La Cenerentola (Külkedisi) - G. Rossini

külkedisi operası süreyya ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Opera)

Libretto: Jacopo Feretti
Orkestra Yönetmeni: Alessandro Cedrano
Sahte Yönetmeni: Yekta Kara
Dekorotör: Efter Tunç
Kostüm Kreatörü: Şanda Zıpçı
Koro Şefi: Gökçen Koray
Işık Tasarımcısı: Metin Koçtürk
Koreograf: Yekta Kara

Don Ramiro: Ahmet Baykara
Dandini: Caner Akgün
Don Magnifico: A. İhsan Onat
Clorinda: Sevim Zerenaoğlu
Tisbe: Deniz Likos
Angelina: Nesrin Gönüldağ
Alidoro: Umut Tarık Akça



Bu akşam bu operayı 2. kez seyretme şansına nail oldum. 4 Aralık 2015 tarihinde seyrettiğim operanın tadı damağımda kalmıştı ve bu sezon programda görünce hemen biletimi aldım. 3 saate yakın süresine rağmen zamanın nasıl geçtiğini anlamadan seyrettim. Biraz Külkedisi operasının tarihi hakkında bilgi vermek istiyorum.  Opera ilk kez 25.01.1817 tarihinde Roma'da sahnelenmiş ve orkestrayı da Rossini'nin kendisi yönetmiş. Rossini bu eseri bestelediğinde henüz 25 yaşındaymış ve operayı 3 haftada tamamlamış. Süre kısa olduğu için operaya yeni bir uvertür yazmak yerine 1816 yılında bestelediği La Gazzetta operasının uvertürünü bu operada da kullanmış. Opera büyük bir başarı yakalamış ve kısa sürede dünyada çeşitli yerlerde seslendirilmiş. ( 1818 - Berselona, 1819 - Lizbon, 1820 - Viyana ve Londra, 1821 - Paris, 1825 - Berlin, 1826 - Boenes Aires ve New York, 1844 - Avustralya) 
 

3 Ocak 2017 Salı

Kabileler - B Planı

kabileler b planı ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazarı: Nina Raine
Çeviri: Haydar Köyel
Yönetmen: Sami Berat Marçalı
Dekor-ışık tasarım: Sami Berat Marçalı
Kostüm Tasarımı: Dilek Tora
Efekt Tasarımı: Onat Esenman
Fotoğraf: Mehmet Nevzat Erdoğan
Teaser: Mehmet Selçuk Bilge

Oynayanlar:
Tuğçe Altuğ - Sylvia
Ayşe Lebriz Berkem - Beth
Barış Gönenen - Billy
İbrahim Halaçoğlu - Daniel
Haydar Köyel - Christopher
Gülce Oral - Ruth

ilk gösterim: 20.01.2016
Süre: 120 dakika
Kabileler oyunu beni gerçekten şaşırtan ve etkileyen bir oyun oldu. Bir kere gerçeğe inanılmaz derecede yakın oyunculuklar seyrettik. Bu insanda bir çeşit röntgencilik duygusu yaratıyor. Oyun başlıyor ve biz bir ailenin yemek odasına konuk oluyoruz. Yemek odasının bir duvarı boydan boya kitaplıkla kaplı ve içinde yüzlerce kitap dizili. Ortalamanın üzerinde eğitim seviyesine sahip bir ailenin evinde olduğumuzu hissediyoruz.

28 Aralık 2016 Çarşamba

Köprüden Görünüş - Oyun Atölyesi

köprüden görünüş oyun atölyesi ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)
Orijinal Adı: A View From The Bridge
Yazan: Arthur Miller
Çeviren: Gül Yavrucu Yıldırım
Yöneten: Hira Tekindor
Sahne Tasarımı: Zerrin Tekindor
Müzik: Orhan Enes Kuzu
Işık Tasarımı: Kemal Yiğitcan

Oyuncular:
Eddie: Bülent İnal
Beatrice: Aslı Yılmaz
Catherine: Nazlı Bulum
Alfieri: Kubilay Karslıoğlu
Rodolpho: Aykut Akdere
Marco: Ercüment Acar
Tony: Sedat Bilenler
Memur: Melih Pamukçu

(2 perde; ara ile birlikte 110')

Zaman 1950'li yılların başı. Yer Brooklyn köprüsünün altında ağırlıklı İtalyan göçmen ailelerinin yaşadığı Redhook semti. Mekan Eddie Carbone'un karısı ve karısının yeğeni genç Catherine'le birlikte yaşadığı ev. Eddie Carbone orada yaşayan hemen hemen herkes gibi limanda işçi olarak çalışıyor. Göçmen bir aile olarak  yaşadıkları Amerikan rüyası o kadar da şahane değil. Yine de Catherine için ikisinin de umutları var. Onun okuması için ellerinden geleni yapıyorlar. Brooklyn köprüsünün altındaki koşullar ne kadar zor olsa da, dünya savaşlarından iyice fakirleşmiş olarak çıkan Avrupa'dan bakıldığında Amerikan rüyası çok cazip gözüküyor.

27 Aralık 2016 Salı

Ah Süreyya (Arabesk Müzikal ) - Oda Tiyatrosu

ah süreyya arabesk müzikal ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan ve Yöneten: Kaan Erkam
Yönetmen Yardımcıları: Niyazi Gezer / Levent Tayman
Dekor Uygulama: Niyazi Gezer
Ses ve Işık Uygulama: Levent Tayman
Yapım: Oda Tiyatrosu
Müzik Prodüksüyonu: Özkan Turgay
Ses Teknisyeni: Ufuk Yılmaz
Genel Koordinatör: Çağla Çolak Beken

Oyuncular:
Yiğit Arat, Beste Hoşses, Beyza Eşme, İbrahim Uslu, Cansel Kula, Sinan Yenilmez, Kaan Erkam, Levent Tayman, Kardelen Dönmez, Niyazi Gezer, Şebnem Nuray, Tuğba Taşdan, Bahri Uzkeser, Mirsad Zeydan, Serli Alyanakyan, Rezzan Durak, Nilay Dorsa

Ah Süreyya - Arabesk Müzikal, Oda Tiyatrosu'nun sezon sonunda prova görüntülerini izleyip çok seyretmek istediğim oyunu. Oyunun yazarı Kaan Erkam. Oyunun konusu, eski Türk filmlerinden ortaya karışık bir kolaj çalışması gibi. Olaylar 1975 yılında Ankara Süreyya gazinosunda geçiyor. Arabesk furyası başlamış. Pop müzik artık demode. Başrol kadın oyuncumuz Süreyya küçücük bir kızdır.

24 Aralık 2016 Cumartesi

Jako'nun Doğum Günü - Yolcu Tiyatro

joko'nun doğum günü yolcu tiyatro ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Roland Topar
Yöneten: Ersin Umut Güler
Çeviri: Mine G. Kırıkkanat
Hareket Tasarımı: Selçuk Göldere
Production design, sounud design, animasyon post production: Tufan Dağtekin
Kostüm Tasarımı: Makbule Mercan
Işık Tasarım: Selçuk Göldere
Sahne İllüstrasyonları: Can Badur
Oyun Fotoğrafları: Orhan Cem Çetin, Saygın Serdaroğlu
Oyuncular: Tolga İskit, Ayşe Tunaboylu, Cenk Dost Verdi, Efe Ünal, Merve Dağlı, Yasemin Ertorun, Burak Üzen, Sercan Dede

Jako'nun Doğum Günü beni Yolcu Tiyatro ile tanıştıran oyun. Oyun kapitalist düzen içinde bireyin düzenle yaşadığı alış veriş ilişkisini absürt bir dille anlatıyor. Alış veriş diyerek durumu kibarca açıklamaya çalıştım. Aslında  ezen ve ezilen, kullanan ve kullanılan, sömüren ve sömürülen ilişkisi de diyebiliriz pekala. Peki bu ilişki sahne üstünde görünür bir hale getirilebilir mi? İşte oyun bu ilişkiyi görünür kılarak yaşadığımız hayatın zavallılığını ya da sistemle olan kopmaz zincirlerimizi yüzümüze vuruyor.