Yaşasın Sanat! Yaşasın Tiyatro! Yaşasın Edebiyat! Facebook'da entelektüelbaykuşlar sayfamızı beğenerek paylaşımlarımızı güncel olarak takip edebilirsiniz.
8 Nisan 2017 Cumartesi
Karıncalar Bir Savaş Vardı - Şehir Tiyatroları
(Nazimo - Tiytro)
Yazan: Boris Vian - John Steinback
Çevirenler: Işıl Yüce - Ülkü Tamer
Uyarlayan: Gökhan Aktemur
Yöneten: Ergun Üğlü
Sahne ve Kostüm Tasarımı: Eylül Gürcan
Müzik: Tolga Çebi
Işık Tasarımı: Mahmut Özdemir
Efekt Tasarımı: Erhan Aşar
Hareket Düzeni: Yasemin Gezgin
Oyuncu: Mert Turak
İlk Oyun: 25 Ocak 2017 - Kadıköy Haldun Taner
Süre: 1 saat 25 dakika - tek perde
Boris Vian'la üniversite yıllarımda tanıştım. Günlerin Köpüğü kitabında Chloe'nin akciğerinde çıkan zambak çiçeği onu öldürdüğünde benim de içim parçalanmıştı. Sonra uzun aramalar sonucunda, en nihayet Boris Vian'ın 1974 basımlı "bir kara kedi için blues" isimli hikaye kitabını bir sahaf dükkanında bulmayı başardım ve iç kapağına kitabı aldığım gün olan 6 Mayıs 1991 tarihini not düştüm. İşte o kitapta rastladım Karıncalar öyküsüne. Savaşın acımasızlığının ve anlamsızlığının bu kadar absürt, bu kadar çarpıcı ve etkileyici anlatılması çok sarsmıştı beni. Üzerinden o kadar yıl geçti ama ben hiç unutmadım o öyküyü. Şehir Tiyatrosu oyun programında Karıncalar ismini gördüğümde ilk aklıma gelen de bu öykü oldu ve yanılmamışım. Bu karıncalar o karıncalardı.
7 Nisan 2017 Cuma
Napoliten Konseri - İstanbul Devlet Opera ve Balesi
(Nazimo - Konser)
Solistler:
Besnik Ademoğlu
Serkan Bodur
Ali Murat Erengül
Can Reha Gün
Yoel Keşap
Piyano: Hüseyin Kaya
Işık: Taner Aydın
Süreyya Operası'nda bu akşamki konserin teması Napoliten aryalarıydı. Doğruyu söylemek gerekirse bu kadar güzel ve özel bir konser seyredeceğimi düşünmemiştim. Sahneye kurulan dev perdeye yansıtılan muhteşem İtalya manzaraları eşliğinde nefis aryalar dinledik. Solistler İtalyan rüzgarı taşıyan kıyafetler giymişlerdi ve üzeri şarap ve peynirle donatılmış bir masanın etrafına oturuyorlardı. Tüm bunlar seyrettiğimiz konseri samimi bir arkadaş toplantısına çevirmişti. Aryaların seçimi çok başarılı olmuş. Salondaki herkesi yakaladı. Dev perdede değişen İtalya resimleri de hemen hemen herkeste seyahat etme isteği uyandırdı. Solistlerin performansları da gerçekten çok iyiydi. Yaklaşık 70 dakika süren konserin tadı damağımızda kaldı. 13 aryanın seslendirildiği konserin finali tüm sanatçıların bir arada seslendirdiği ve dinlemelere doyamadığım O sole mio aryasıyla yapıldı.
Etiketler:
ali murat erengül,
besnik ademoğlu,
can reha gün,
entelektuelbaykuslar,
hüseyin kaya,
istanbul devlet opera ve balesi,
konser,
napoliten konseri,
nazimo,
serkan bodur,
yoel keşap
6 Nisan 2017 Perşembe
Yatak Odası Diyalogları - Çolpan İlhan - Sadri Alışık Tiyatrosu
(Nazimo - Tiyatro)
Yazan: Birol Güven
Yöneten: Galip Erdal
Dekor: Yekta Özdemir
Işık Tasarımı: Cengiz Özdemir
Kostüm: Funda Sarı
Ses Efekt Ersin Aşar
Oyuncular:
Levent Ülgen - Ahmet
Goncagül Sunar - İpek
Melda Narin Güler - Aile dostu ve psikolog Yaşar
Hasan Erdem - Ahmet'in arkadaşı
Oyun Birol Güven'in 2006 yılında yazdığı aynı isimli kitaptan uyarlanmış. Oyunda evli bir çiftimiz var. Ahmet ve İpek. Onların evlilik hayatlarını izliyoruz. Aralarında yaşanan atışmalar, ufak tefek kırgınlıklar, aynı olaydan çıkan farklı anlamlar, seks hayatları, yani hayat, onların hayatı, ama aslında hepimizin hayatı anlatılıyor sahnede.
4 Nisan 2017 Salı
Bajazet - İstanbul Devlet Opera ve Balesi
(Nazimo - Opera)
Besteci: A. Vivaldi
Libretto: Agostino Provene
Orkestra Şefi: Paolo Villa
Sahneye Koyan: Mehmet Ergüven
Dekor Tasarımı: Nihat Kahraman
Kostüm Tasarımı: Sevda Aksakoğlu
Işık Tasarımı: Metin Koçtürk
Tamerlano: Kaan Buldular - Countertenor
Bajazet: Cengiz Arslan - bariton
Asteria: Ayşe Özkan - mezzo soprano
Andronicus: Özay Günay - alto
İrene: Burcu Soysev - soprano
Idaspe: Sevim Zerenaoğlu - soprano
Bajazet operası Antonino Vivaldi tarafından 1735 yılında Venedik Karnavalı için yazılmış. Eserin Librettosu Agostino Pioven'e ait. Avrupa'da Beyazıt ve Timur'un savaşı, Beyazıt'ın yenilmesi ve esir düşmesi ilgi çeken bir konu olduğu için bu opera yazılmış. Eserin konusu aşk ve sevginin zaferi üzerine. Bayazıt, kızı ve Timurlenk'i bir aşk öyküsünün içinde opera konusu olarak görmek oldukça enteresan tabi. Vivaldi kanlı savaş meydanlarından bir aşk öyküsü çıkarmayı ve bunu da mutlu sonla bitirmeyi başarmış.
Besteci: A. Vivaldi
Libretto: Agostino Provene
Orkestra Şefi: Paolo Villa
Sahneye Koyan: Mehmet Ergüven
Dekor Tasarımı: Nihat Kahraman
Kostüm Tasarımı: Sevda Aksakoğlu
Işık Tasarımı: Metin Koçtürk
Tamerlano: Kaan Buldular - Countertenor
Bajazet: Cengiz Arslan - bariton
Asteria: Ayşe Özkan - mezzo soprano
Andronicus: Özay Günay - alto
İrene: Burcu Soysev - soprano
Idaspe: Sevim Zerenaoğlu - soprano
Bajazet operası Antonino Vivaldi tarafından 1735 yılında Venedik Karnavalı için yazılmış. Eserin Librettosu Agostino Pioven'e ait. Avrupa'da Beyazıt ve Timur'un savaşı, Beyazıt'ın yenilmesi ve esir düşmesi ilgi çeken bir konu olduğu için bu opera yazılmış. Eserin konusu aşk ve sevginin zaferi üzerine. Bayazıt, kızı ve Timurlenk'i bir aşk öyküsünün içinde opera konusu olarak görmek oldukça enteresan tabi. Vivaldi kanlı savaş meydanlarından bir aşk öyküsü çıkarmayı ve bunu da mutlu sonla bitirmeyi başarmış.
Etiketler:
agostino Provene,
ayşe özkan,
burcu soysev,
cengiz arslan,
entelektüelbaykuşlar,
kaan buldular,
Mehmet Ergüven,
opera,
özay günay,
Paolo Villa,
Sevda Aksakoğlu,
sevim zerenaoğlu,
süreyya,
Vivaldi
2 Nisan 2017 Pazar
Bay Jerry'nin Yeri - Kabile Sahne
(Nazimo - Tiyatro)
Yazan: Barış Yücedağ
Kostüm ve Işık Tasarımı: Sevecen Başoğlu ve Serhan Demirhan
Oyuncular:
Mahir Akgündoğdu
Talha Kaya
Müzikler: Kabile Trio
Arda Özkan
Güney Kumaş
Yasin Oyoz
Bay Jerfry'nin Yeri oldukça enteresan bir oyun. Moda Sahnesi Küçük Salonda yaklaşık 30 kişilik bir grup olarak seyrettik oyunu. Salona girerken bizleri altın rengi parlak garson yelekleri giymiş oyuncular karşıladı ve bu çok kibar garsonlar yerlerimize kadar bizlere eşlik etti ve her birimizle tek tek ilgilendi. Ama tüm bu nezakete rağmen içimde tedirgin bir his oluştu. Çünkü sahnenin ortasında beyaz tebeşirle çizilmiş bir ceset krokisi vardı. Belli ki olay yakın zamanda olmuştu, çünkü tebeşir çizgiler henüz hiç silinmemişti, taptaze duruyordu. Jerry'nin Yeri belki bir jaz kafe, belki bir restoran belki de bir bar. Ya da hepsi birden.
Etiketler:
arda özkan,
barış yücedağ,
bay jerry'nin yeri,
entelektuelbaykuslar,
güney kumaş,
kabile sahne,
kabile trio,
mahir akgündoğdu,
serhan demirhan,
sevecen başoğlu,
talha kaya,
tiyatro,
yavuz oyoz
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)