23 Eylül 2019 Pazartesi

Biz İyi İnsanlarız - Fafa Tiyatro


fafa tiyatro biz iyi insanlarız ile ilgili görsel sonucu

Yazan: Philip Ridley
Yönetmen: Eyüp Emre Uçaray
Müzik: Tolga Çebi
Oyuncular: Firuzan Aydın, Akın Şenol

Bu akşam yeni kurulan Fafa Tiyatronun ilk oyunun ilk sahnelenmesini  izledim. Fakat bu akşam sürprizli bir akşam oldu. Ilk repliklerle beraber oyun yavaştan yavaştan tanıdık gelmeye başladı ve sonra hatırladım. Ben bu oyunu Ikinci Kat tiyatro yorumuyla, iki sene önce seyretmiştim. Ama onlar Işıltılı Haşereler ismiyle sahnelemişlerdi oyunu.

Oyun aslında daha salona girişte başlıyor. Ollie ve Jill bizi kapıda karşılıyorlar. Sanki bizi bekliyor gibiler. Zaten sonra sahneden bu durumu bize itiraf ediyorlar. Kendilerini bize anlatmak, son bir kaç yıldır yaşadıklarını bize onaylatmak ihtiyacı içindedirler. Ollie ve Jill bizi rüya evlerinde karşılıyorlar. Harika ve pahalı eşyalarla döşenmiş evleriyle gurur duyuyorlar. Çok değil yaklaşık 2 sene önce kendi deyimleriyle Istanbul'un Tarlabaşı semti sayılabilecek bir mahallede oturup, akşamları fare kapanı kurarlarken neler oldu da bizi bu rüya evde ağarlayabildiler? İnsan merak ediyor değil mi?  
fafa tiyatro biz iyi insanlarız ile ilgili görsel sonucu

İşte bunun için korkunç şeyler yapmış olabilirler. Hatta çok korkunç şeyler. Ama yaptıkları tüm korkunç şeylere rağmen iyi insan olduklarını düşünüyorlar. Ve bunu ispat etmek için her şeyi en başından başlayarak bize anlatıyorlar. Biz de bayıla bayıla dinliyoruz yani. 
Sahip olma hırsı, tüketim çılgınlığı ve kapitalizmim rant yaratma yöntemleri üzerine bir kara komedi Biz Iyi Insanlarız oyunu. Insanın içindeki canavarı kışkırtan, insanı sınayan bir oyun. Mesela Jill ve Olie'nin sahip olduğu ruya ev gibi bir eve sahip olabilmek için neleri göze alırız, içimizdeki değerlerden neleri feda ederiz ya da eder miyiz? Jill ve Olie bu eve sahip olabilmek için ne yapmış olabilir, ya da yaptıkları ne kadar kötü olabilir ki? Sorular,sorular, sorular. Cevaplar oyunda. Üstelik cevaplar çok.komik bir metinin içinde saklı.
Ben bu yazıyı hazırlarken oyun bana bir son dakika sürprizi daha yaptı. Fark ettim ki her iki oyunun da yönetmenliğini Eyüp Emre Uçaray yapmış. Aynı metin, aynı yönetmen ve çok farklı iki yorum. Belli ki Emre Bey oyunu çok sevmiş. Çünkü oyundan sonra yapılan konuşmalardan Fafa Tiyatroya oyunu yönetmenin önerdiğini öğreniyoruz. Bu seyirci olarak benim için de yeni bir deneyim oldu. Bu şartlar altında insan ister istemez oyunları kıyaslıyor. Işıltılı Haşereler daha dingin, sakin, nasıl desem, kitabına uygun bir şekilde anlatmıştı hikayeyi. Biz İyi İnsanlarız oyunun ise daha oyunbaz bir dili vardı. Sanki çocuğa kitap okur gibi. Hani onun dikkatini çekmek için taklitler, seslendirmeler yaparız ya, biraz öyle geldi bana.
Firuzan Aydın ve Aşkın Şenol, jill ve Ollie'yi ve oyunda canlandırdıkları diğer beş farklı karakteri (her biri için 5 karakter) büyük bir başarıyla canlandırdılar. Işıltılı Haşereler oyununda Bayan Di rolünü Selen Uçar oynarken, bu oyunda Bayan Di de Firuzan Aydın ve Akın Şenol tarafından canlandırılıyor. Böylece Biz İyi İnsanlarız 2 kişilik ama kalabalık bir oyun haline geliyor.  
Çok keyifli bir oyun olmuş Biz Iyi Insanlarız. Ilk gösterimin heyecanını onlarla birlikte yaşamaktan mutlu oldum. Hem oyunun, hem de Fafa Tiyatronun yolu açık, alkışı bol olsun.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebookda entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagramda @ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu



Kendime Not: Bizim takım tek başına.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder