4 Temmuz 2016 Pazartesi

2015 - 2016 Sezonunun Ardından

(Nazimo )


2015 - 2016 sezonunu 18 ekimde İstanbul Halk Tiyatrosunun Bezirgan oyunuyla açtık. Oyun pek bir uğurlu, bereketli geldi. An itibariyle 86 gösteriye gitmiş bulunmaktayız. 


Sezona ait notlar;

Bir kere bu sene Shakespeare eserleri açısından çok bereketli geçti. Sezon acayip Shakespeare yaptı. Hepsi de çok iyiydi ve tadını çıkara çıkara seyrettik. Şehir tiyatrolarından Kısasa Kısas ve 12. Gece   (bayıldım, 2 kez seyrettim), Devlet Tiyatrosundan Bülent Emin Yarar'in tek kişilik Hamlet'i, Moda Sahnesinden En Kısa Gecenin Rüyası ve Hamlet, tiyatro festivalinde Devlet Tiyatrosundan Coriolanus, yine tiyatro festivalinde Ekip Tiyatrosundan Macbeth, Kumbaraci50' den Shakespeare oyun repliklerinden yeniden yazılan Şizo Şeyk, Devlet Tiyatrosundan Hamlet' ı anlatan Hamlet Makinesini seyrettim. Yazarken yoruldum. Demiştim değil mi bu sene çok iyi Shakespeare yaptı diye.


Yeni tiyatrolara tanıştım; Ekip Tiyatrosu- Macbeth, Tiyatro Kare - Fosforlu Cevriye, Tiyatro Durak - Titanik Orkestrası, Purtelas Tiyatro - Parçacıklar, Bakırköy Belediye Tiyatrosu- Gülünç Karanlık, Hayal Perdesi - Üç Kız Kardes, Emek Sahnesi - Küskün Müzikal, Kumbaraci50 - Şizo Şeyk, Tiyatro İstanbul - İstibdat Kumpanyasi, Seyyar Sahne - Tehlikeli Oyunlar.

Kadıköy'ün süsü Moda Sahnesiyle de bu sezonda tanıştım. Aslında en başından beri gitmek istiyordum ama sahne yerin altında olduğu için korkuyordum. O yüzden tanışmamız geç oldu.  En Kısa Gecenin Rüyası, Hamlet, Parkta Güzel Bir Gün, Roberto Zucco, Kadın, Adam, Köpek, Bütün Çılgınlar Sever Beni, Seviyoruz ve Hiçbir Sey Bilmiyoruz. Moda Sahnesi Moda'ya, Kadıköy'e çok yakıştı. 

Oyun Atölyesinde eski bir dosta veda ettik ve yaklaşık 6 yıldır sahnelenen Testosteron'un son oyununu seyrettik ki bu bizim bu oyunu 5. Kez seyredişimizdi. Hoşçakal eski dost.

Yıllar sonra yeniden sabahın köründe bilet kuyruğuna girip, sıra bekledim ve Devlet Tiyatrosunun Profesyonel (2 kez) ve Hamlet oyunlarına en iyi yerden bilet almayı başardım. Pişman mıyım, asla. Kısmetse önümüzdeki sezon yine yapacağım. 

Bu sezon tek kişilik oyunlardan yana da şanslıydım. Sumru Yavrucuk'tan Shirly, Emre Kınay'dan Nihayet Bitti Bitti, Bülent Emin Yarar'dan Hamlet, Yiğit Sertdemir'den Şizo Şeyk'i, Berkay Tulumbacı'dan İkinci Dereceden İşsizlik Yanığı'nı, Erdem Şenocak'tan  Tehlikeli Oyunlar'ı seyrettik. Ve büyük usta Ferhan Şensoy'dan Ferhangi Şeyler'i 25 yıl sonra yeniden seyrettim. Kısmetse bu sezon tekrar seyredesim var.

Şehir Tiyatrolari nda 22 oyun, Devlet Tiyatrosundan 12 oyun izledik ki, bunlardan İstanbul Efendisini 7. Kez izledik. İstanbul Efendisi öyle bir oyundur, Bulduk mu seyrederiz.

Keyifli müzikaller ya da müzikli oyunlar seyrettik. Devlet Tiyatrosunun Erkek Arkadaş oyunu Holywood müzikali tadındaydı. Şehir tiyatrosunda İstanbul Efendisi, Şekerpare oyunu gerçekten çok iyiydi. (Şekerpare'yi 2 kez seyrettim, kısmetse önümüzdeki sezon yine gideriz)

Benim için yılın sürprizi bilet bulmayı başaramadığım Erdal Besikcioglu'nun Bir Delinin Hatıra Defteri adlı oyununu izlemek oldu. Biz Ankara' ya gidemedik ama Ankara bize geldi. Artık bizim de bir Tatbikat Sahnemiz var. Ama o nasıl bir oyundu öyle. Tadı hala damağımda.

Konserlere de gittik; Candan Erçetin, Mahsar Fuat Ozkan, Zuhal Olcay, Yeni Türkü, Timur Selçuk, Chris de Burgh , Buena Vista Social Club, ı canlı canlı seyrettik. 

İstanbul Devlet Opera da 6 opera; Başka Dünya, Kül Kedisi, Aşk İksiri, Faust (2 kez), La Travyata , 2 bale; Korsan, Findikkiran, ve konserler v.s izledik. Faust ve Korsanın prömierlerine bilet bulmayı başardık. 

Yılın sürprizlerinden bir tanesi de Macbeth oyun biletlerimizi oyunun yönetmeni Bülent Emin Yarar'a imzalatmamız oldu. Çok şanslı hissediyorum kendimi.

Bu sezon kişisel tarihimizin en önemli olayı, Ekip Tiyatrosunun festival oyunları Macbeth hakkında yazdığım blog yazımı Ekip Tiyatrosunun facebook sayfasında paylaşmaları oldu. Yazı yıldırım hızıyla yayılıverdi sanal alemde.

Dolu dolu bir sezon geçirdik. Kendimizi aştık. Halen cebimizde gidilecek 2 biletimiz var, Önümüzdeki sezonda yeniden başlamak üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder