15 Nisan 2016 Cuma

La Traviata - G. Verdi - İstanbul Devlet Opera ve Balesi


(Nazimo - Opera)

Beste: G. Verdi
Libretto: Francesco Maria Plave

Orkestra Yönetmeni: Roberto Gianola
Sahne Yönetmeni: Yekta Kara
Dekoratör: Adnan Öngün

Violetta Valery: Otilia M. İpek
Alfredo Germont: Caner Akın
Giorgio Germont: Murat Güney
Flora Bervoix: Arzu G. Yüceer
Gastone: Can Reha Gün
Barone Douphol: Utku Bayburt
Marchese d'Obigny: Göktuğ Alpaşar
Dottore Grenvil: Barbaros Taştan
Annina: Arzu B. Semerci
Giuseppe: Zafer Çiftçi
Commissionario: B. Noyan Coşkun



La Traviata operasını bu akşam Süreyya Operasında tekrar seyrettim. Her zamanki gibi muhteşem müzik ve muhteşem sesler. 

Aslında La Traviata konusunu Alexandre Dumas'ın Kamelyalı Kadın adlı eserinden almıştır. Çok güzel bir kadın olan Violetta, Paris' de gece hayatının merkezindedir. Kendisine hayran bir sürü zengin ve soylu erkek vardır ve Violetta bu erkeklerle gününü gün etmektedir. Derken karşısına genç ve yakışıklı aynı zamanda soylu Alfredo Germont çıkar. Birbirlerine aşık olurlar ve gözlerden uzak bir evde birlikte yaşamaya başlarlar ve bu ilişkide Violetta, Alfredo'ya yük olmamak için harcamaları kendisi yapmaktadır. Fakat aslında Violetta verem hestasıdır ve çok fazla zamanı kalmamıştır. Tabi ki mutluluk uzun sürmez ve Alfredo'nun babası çıka gelir. Ve ayrılmaları için baskı yapar.






Bana göre çok acıklı bir operadır La Traviata ve bu opera benim aklımda ilk perdede söylenen  meşhur içki aryasıyla özdeşleşmiştir.  Bu aryanın Pavarotti tarafından söylenen bir youtube kaydını burada bulabilirsiniz.

Her şey iyi güzel ama Yekta Kara'nın Süreyya sahnesinin ufak olması nedeniyle dekorlarda yaptığı basitleştirme, sadelik beni rahatsız ediyor. Ben artık daha görkemli sahneler istiyorum sanırım. Özellikle Faust operasında Süreyya sahnesinin ne kadar görkemli olabileceğini gördükten sonra. Ve kostümler çok fazla günlük ve özensiz geldi bana. Tüller, danteller, işlemeler içinde elbiseler ve kristaller, şamdanlar, kadife perdeler içinde görkemli bir sahne kötü mü olurdu?

Mesela bu İDOB'un sahnelediği La Traviata'nın balo sahnesi;



Bunlarda diğer ülkelerde benim görmek istediğim gibi dekor ve kostüm uygulaması olan sahnelerden örnekler;








Ne demek istediğimi anlatabildim acaba, bilemiyorum.

Violetta Valery: Otilia M. İpek'dan opera bölümü;





Alfredo Germont: Caner Akın: Opera kaydı olmamakla birlikte Caner Akın'ın La Travia operasının meşhur aryasını konser esnasında seslendirdiği kaydını burada paylaşıyorum.


Müzik olarak gayet doyurucu olan La Traviata operasının İDOB yorumunu opera seviyorsanız mutlaka seyredin derim.




Kendime not.: Bizim takım yalnız ben. Maalesef 3 bilet elimde kaldı.
Kendime resim:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder