9 Haziran 2017 Cuma

Bir Baba Hamlet - Baba Sahne

bir baba hamlet ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Sebastian Seidel
Çeviren: Yücel Erten
Yöneten: Emrah Eren
Oyuncular: Şevket Çoruh, Murat Akkoyunlu
Sahne ve Kostüm Tasarımı: Barış Dinçel
Işık Tasarımı: Yakup Çartık
Müzik: Can Şengün
Hareket Düzeni: Işıl Zeynep
Eskrim Koreografisi: Deniz Özmen
Şarkı Sözleri: Faruk Üstün
Afiş Tasarımı: Ethem Onur Bilgiç
Yönetmen Yardımcısı: Işıl Zeynep
Reji Asistanları: Beste Seyhan, Ali Haydar Çataltepe
Prodüksiyon Asistanları: İdil Trabzonlu, Sabri Memi
Sahne Terzisi: Seyhan Erdoğan
Teknik Masa: Özgehan Özturan
2 perde / 2 saat

Oyuna gitmeden evvel iyi bir şey seyredeceğimi düşünmüştüm ama bu kadarını ummamıştım. Şevket Çoruh ve Murat Akkoyunlu' un canlandırdığı iki şaşkın ve hadsiz (!) aktör Shakespeare'nin  Hamlet oyununu sahneye koymaya çalışmaktadır. Oyunculardan biri kendince metne sadık kalarak, eli yüzü hafiften düzgün bir Hamlet ortaya çıkarmaya çalışırken diğeri Hamlet yerine Shakespeare'in bir müzikalini sahnelemek istemektedir. Ama illaki Hamlet'in sahnelenmesi gerekiyorsa o zaman o da müzikal yeteneğini bu Hamlet'de sergileyecektir. Ve gerçekten sergiledi de. Oyunun yönetmenliğine soyunmuş olan diğer oyuncuyu (yani Şevket Çoruh'u) tek ayak üstünde defalarca uyutup, allem edip kallem edip, bir şekilde şarkılarını söylemeyi başardı. İyi ki de söyledi. Bizi de gülmekten kırdı geçirdi.

6 Haziran 2017 Salı

Yön - Craft Tiyatro, Kadıköy

İlgili resim
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Anna Jordan
Çeviren: Fatih Gençkal, Berkay Aygör
Yöneten: Çağ Çalışkur
Dekor: Taciser Sevinç
Işık Tasarım: Cem Yılmazer
Makyaj: Gila Benezra, Zeynep Sönmez

Oynayanlar:
Bora Akkaş, Berker Güven, İdil Sivritepe, Neslihan Yeldan

Craft Tiyatro'nun şubat ayında sahnelemeye başladığı yeni oyunu Yen'i tek kelimeyle "çok sert" olarak tanımlayabilirim. Oyunu seyrederken kimi zaman çok rahatsız oldum, kimi zaman içim acıdı, bazen umutlandım, olur mu acaba dedim. Sonra kesin kötü bir şeyler olacak dedim. Seyrederken içimde bir mücadele, bir gerginlik, bir çatışma. Yani bu oyunda seyirci olmak iskemlede rahatça oturup oyunu izlemekten ibaret değildi. Arasız 2.5 saat süren oyunda, oyuncular sahnede biz de yerimizde bayağı yorulduk.

5 Haziran 2017 Pazartesi

Sen İstanbul'dan Daha Güzelsin - BAM

sen istanbul'dan daha güzelsin ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan ve Yöneten: Murat Mahmut Yazıcıoğlu
Yönetmen Yardımcısı: Tuğba Sorgun
Kostüm: Meltem Tolan Coşkun
Işık: Cansu Kahvecioğlu
Afiş: Serkan Ertekin
Oyuncular:
Ayfer - Ayfer Dönmez
Başak - Başak Kıvılcım Mertanoğlu
Melis - Melis Öz

Sezonun en güzel oyunlarından bir tanesini meğerse sona saklamışım. "Sen İstanbul'dan Daha Güzelsin" Üsküdarlı 3 kuşak kadının ağzından, arka planında İstanbul'un olduğu bir dönem hikayesi anlatılıyor bize. Yazının devamında paylaştığım fotoğrafın bize göre en sağında oturan kadın torun, Melis. 1980 doğumlu. En soldaki onun annesi, Başak. Üniversite mezunu. Ailenin tek üniversite okuyanı ve kardeşlerinin en büyüğü. Ortadaki ise Başak'ın annesi, Melis'in anneannesi Ayfer. Konu anneler ve kızları. Yani kuşak çatışması ya da çatışamaması. Yani hayat çatışması. Yani tahtını yaparsın ama bahtını yapamazsın durumu. Ya da sadece kader yani. Hayat bu kadınlar için üç koldan akıp giderken, bu üç kadının birbirlerine söylediklerini ve söylemek isteyip de söyleyemediklerini dinliyoruz.