20 Mayıs 2017 Cumartesi

Faust - Olan Her Şey Buharlaşıyor

faust olan herşey buharlaşıyor ile ilgili görsel sonucu
Resim yazısı ekle
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Goethe
Uyarlayan ve Oynayan: Uluç Esen

Nasıl bir şey seyredeceğim hakkında fikir yürütemediğim oyunlardan oldu Faust. Bu güne kadar Faust'u okumaya başlayacak cesareti toplayamadım, Okumadım yani Faust'u. Ama operasını seyrettim.  İstanbul Devlet Opera ve Balesi tarafından gerçekten dev bir prodüksiyonla sahneye konmuş nefis bir gösteriydi de onu bildiğimden bu eser tek kişiyle nasıl oynanacak bir tahminde bulunamadım yani.

Uluç Esen çağdaş bir meddah yorumuyla Faust'u bize hem anlattı hem de oynadı. Oyununa arkasındaki projeksiyon perdesine yansıttığı görüntüler, sesler ve ışık eşlik etti. Ayrıca sandığından çıkardığı çeşit çeşit aksesuarları var. Mesela ortasında sinsi sinsi bakan mavi gözler olan bir gözlük. İşte Uluç Esen onu taktığında şeytan ayağımıza geliyordu. Oyun gerçekten tek kişilik. Uluç Esen de tek kişilik dev kadro. Oyunda kullandığı tüm görsel ve işitsel materyali kontrol ettiği kumanda panelini kendisi hazırlamış. Paneli de cebinde taşıdığı homemade bir kumandayla kontrol ediyor ki maliyeti 2.5 TL imiş.

17 Mayıs 2017 Çarşamba

Gençlik Konseri - İstanbul Devlet Opera ve Balesi

gençlik konseri istanbul devlet opera ve balesi ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Konser)

Orkestra Şefi: Zdravko Lazarov
İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestrası
Baş Kemancı: Oleksandr Samoylenko

Solistler:
Bengisu Çimen, Berk Dalkılıç, Nihan İnan, Laden İnce, Duygu Aylar Lelik, Fail Mansuroğlu, Ayşe Şenoğul, Oğulcan Yılmaz, Uğur Yılmaz

19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı kutlaması kapsamında  Süreyya'da nefis bir opera akşamı yaşadık.  Çok iyi seslerden özenle seçilmiş ünlü aryaları İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestrası'nın başarılı performansı eşliğinde dinledik. Vivaldi ile Bahara Merhaba konserinde bizi kendisine hayran bırakan Oleksandr Samoylenko de konserde baş kemancı olarak yer aldı. Konserde Mozart'ın Figaro'nun Düğünü ve Sihirli Flüt, Rossini'nin Sevil Berberi ve İtalya'da bir Türk, Donizetti'nin Don Pasquale ve Anna Bolena, Bellini'nin La Sonnambula, Verdi'nin La Traviata ve I Vespri Siciliani ve Dvorak'ın Rusalka operalarından aryalar seslendirildi. Orkestra ve solistler bize büyülü bir akşam yaşattılar. Zamanın nasıl geçtiğini anlayamadan konserin sonuna geliverdik maalesef. Ben burada konser programını da kayıtlara geçmesi için paylaşıyorum. Bu keyifli konseri kaçırsaydım gerçekten çok üzülürdüm. Emeği geçen herkese teşekkürler. Konserden bir kaç aryayı da burada sizlerle paylaşacağım. Tabi ki youtube kayıtlarından.

15 Mayıs 2017 Pazartesi

Ev'vel Zaman - 20. İstanbul Tiyatro Festivali Ortak Yapımı

ev'vel zaman ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan ve Yöneten: Gülce Uğurlu
Oynayanlar: Bedir Bedir, Funda Eryiğit, Esme Madra
Sahne Tasarımı: Meryem Bayram
Işık Tasarımı: Yakup Çartık
Ses Tasarımı: Gökhan Deneç
Işık Operasyon: Rüştü Karabayram, Turan Tayar
Ses Operasyon: Hakan Atmaca, Umut Gülday
Fotoğraflar: Aras Selim Bankoğlu
Proje Asistanları: Dilara Akan, Furkan Ak, Yasin Çıray
İstanbul Tiyatro Festivali ortak yapımı.
Yaklaşık 70 dk. Sürer, ara yoktur

Oyunun konusu özellikle İstanbul'da yaşayanlar için çok tanıdık ve maalesef biraz da iç burkucu. Oyunun baş rolünde bir apartman ve arkasındaki bahçe, bahçesindeki ağaçlar var. Eskiden İstanbul'un sayfiyesinde yer alan apartman büyüyen, gelişen, yutan ve yok eden şehir sayesinde artık şehrin  ikincil merkezi diyebileceğimiz bir konuma terfi etmiştir ki, kentsel dönüşüm gerçeği bu apartmanın da kapısına gelip dayanmıştır. Halbuki bu apartmanın bir dairesi iki küçük kız kardeşin anneanneleriyle birlikte çocukluğunun geçtiği, okula gittikleri yerdir.

14 Mayıs 2017 Pazar

Yılın En İyi Kadın Oyuncusu (YEİKO) - Seyyar Sahne

yılın en iyi kadın oyuncusu tiyatro ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan : Celal Mordeniz, İpek Türktan Kaynak
Yöneten : Celal Mordeniz
Oynayan : İpek Türktan Kaynak
Proje Asistanı : Volkan Çıkıntoğlu
Afiş : Dilde Mahalli


Sahnedeki oyuncu Macbeth oyununda oynadığı Lady Macbeth rolüyle Yılın En İyi Kadın Oyuncusu ödülüne aday gösterilmiştir. Büyük gün, ödül töreni ertesi akşamdır. Tabi iş aday gösterilmekle bitmediği için kafasında onlarca cevaplanması gereken soru, organize edilmesi gereken iş vardır. Adı okunduğunda sahneye nasıl çıkması daha doğru olacaktır? Konuşmasını nasıl yapmalıdır, kimlere teşekkür etmeli, ödülü kime ithaf etmelidir? Peki ya kıyafet? Yarın akşam acaba ne giymelidir? Daha da kötüsü ya ödülü ona vermezlerse? Bunca soruyla baş edemeyen oyuncumuz çareyi yarın akşamın provasını yapmakta bulur.
 
İşte biz de bu provaları izleriz. Oyuncumuz sahnede yalnızdır ve büyük stres altındadır. Belirsizliğin, umut etmenin, elde edememe kaygısının altında yapmaya çalıştığı konuşma provaları onu hem kendisiyle, hem geçmişiyle, hem mesleğiyle hem de sektörle bir hesaplaşmaya götürür.