9 Aralık 2016 Cuma

Aşk Dersleri - Füsun Demirel

aşk dersleri füsun demirel ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Dario Fo/Franca Rame
Çeviren, Uyarlayan ve Yöneten: Füsun Demirel
Dramaturgi: Mert Küçülmez / Ayşegül Cengiz Akman
Sahne Tasarım: Mert Küçülmez
Kostüm Tasarım: Sevinç Tufan
Görsel Tasarım ve Desenler: Figen Aydıntaşbaş
Işık Tasarım: Alev Topal
Fotoğraf ve Afiş Tasarım: Nedim Zakuto
Oyuncular: Füsun Demirel, Ayşegül Cengiz Akman, Mert Küçülmez





Füsun Demirel'i çok severim. Taşra Kabare'de daha önce Kel Şarkıcı'yı seyretmiştim. Bir de alt katlarında küçük bir salonları varmış. Füsun Demirel'den aşk dersimizi orada aldık. Füsun Demirel  Dario Fo ve Franca Rame'nin "Seks? Eh hayır demem" isimli oyununu çevirmiş, metne kendi hayatından özellikle çocukluğundan, gençliğinden, anılar eklemiş.




aşk dersleri füsun demirel ile ilgili görsel sonucu
Konu kadın ve cinsellik olunca memleketten bahsetmeden de geçememiş. Ortaya samimi ve eğlenceli bir metin çıkmış. Füsun Demirel bizi yatak odasında, ayağında topuklu terlikleri, üzerinde saten gecelik sabahlığıyla  karşıladı. Ortam bu kadar rahat ve samimi olunca biz de onunla kadınlar ve cinsellik üzerine sıcak bir sohbet yaptık. Yatak odasında muzur sohbetler. Kadınlık hallerinin olduğu yerde erkeklik hallerine de değinildi tabi. Ben daha çok kız sohbeti yaptık gibi hissettim ama seyircilerin yarısı erkek olunca bu ifadeyi kullanmak biraz ters oluyor. Erkek seyirciler nasıl hissetti gerçekten merak ediyorum.

aşk dersleri füsun demirel ile ilgili görsel sonucuİlgili resim

Füsun Demirel'e sahnede oyuncu arkadaşları Mert Küçülmez ve Ayşegül Cengiz Akman da eşlik ediyor. Oyun içine serpiştirilmiş üç farklı öyküde rol alıyorlar. "Tek Kişilik Diyalog", Bant Sistemi" ve "Tecavüz" .(Bölüm isimlerini Füsun Demirel ile yapılan bir röportajdan aldım) Nedense bu bölümlere çok ısınamadım. İçlerinde en çok "Bant Sistemi" öyküsünü beğendim. Bazen korkunç olaylarda komik anlatılabiliyor. Bu da öyle bir öyküydü. Oyunun finalinde Füsun Demirel bizimle Franca Rame'nin bir sırrını paylaşıyor. Bu sırrı da bize "Tecavüz" öyküsünde Ayşegül Cengiz Akman anlatıyor. Oyunun sonunda bambaşka bir ruh haline gidiyoruz. Biraz soğuk bir duş etkisi yapıyor üzerimizde. İşte böyle. Ama oyun bittiğinde içim biraz buruk kaldı. Sanırım ben Füsun Demirel'den daha farklı bir oyun bekliyordum.

Sizlere not: Sahnelerde neler olup bitiyor facebook'da entelektüelbaykuşlar sayfamızdan takip edebilirsiniz.




Kendime Not: bizim ekip yengem, ben, müge
Kendime resim:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder