8 Ekim 2018 Pazartesi

Arya - Şirin Pancaroğlu


şirin pancaroğlu arya ile ilgili görsel sonucu

Türkiye'nin ve dünyanın tanınmış arp sanatçısı Şirin Pancaroğlu'nu bu akşam sanatçının Arya ismini verdiği konserinde dinleme şansını yakaladım. 1968 yılında Ankara'da doğan sanatçı Cenevre Konservatuvarının ardından Amerika'da, İndiana Üniversitesi Jacobs Müzik fakültesinde yüksek lisan eğitimini tamamlamış. 20 yıl yurt dışında yaşadıktan sonra 2000 yılında ülkesine dönmüş. Şirin Pancaroğlu'nun sanat hayatında Türkiye'de ve yurt dışında kazanılmış pek çok ödül var.



şirin pancaroğlu ile ilgili görsel sonucu


Bu benim ilk arp konserim oldu. Bugüne kadar arpı senfoni orkestrası içinde yada küçük solo parçalarda dinlemiştim. Bu akşam yaklaşık 1.5 saat süreyle arpla çok farklı bir müzikal deneyim yaşadım. Şirin Pancaroğlu hem dünyadan hem de bizden parçaları bir arada derlediği bir program sundu bizlere. Beni en çok etkileyenler Bach'ın arpa uyarlanan eserleri, Bora Uymaz ve Şirin Pancaroğlu'nun Türk musikisinden izler taşıyan besteleri, Astor Piazola'dan tangolar, İsaac Albeniz'den Malaguena parçaları oldu.
Arp sanki bu dünyaya ait olmayan bir müzik aleti. Şirin Pancaroğlu'nun parmaklarından dökülen büyülü notalar beni bambaşka alemlere götürdü.

Meraklısına Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagram'da @ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu



Meraklısına Video: Şirin Pancaroğlu'ndan bir kuble




Meraklısına Video: Bu da çok hoş bir çalışma




Kendime Not: Bizim ekip annem ve ben



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder