18 Ekim 2018 Perşembe

Efsana Kadın - Ezop Sahne


efsane kadın derya alabora ile ilgili görsel sonucu

Yazan: Ali Kemal Güven
Konsept ve yöneten: Naz Erayda
Müzik Direktörü: Cumhur Bakışkan
Işık dekor Tasarımı: Cem Yılmazer
Kostüm ve Şapka Tasarımı: Cansu Tabak ve Ubeyd Bayraktar

Bu akşam Baba Sahne'de Derya Alabora'nın tek kişilik oyunu Efsane Kadın'ın ilk gösterimine katıldım. 80'li yılların namı değer Kızıl Bomba'sı Efsane Pars o şaşalı günlerinden çok uzaktadır. Artık hayatın farklı bir evresindedir. Derken bir haber magazin gündemine bomba gibi düşer. Efsane kendisinden yaşça oldukça genç olan sevgilisiyle kaldığı otel odasında vurulur. Olay kaza mıdır, intihar mıdır yoksa taammüden adam öldürmeye teşebbüs müdür, işin orası biraz karışık. Üstelik olaydan sonra genç sevgilinin Efsane'nin köpeği Fondip'le birlikte kayıplara karıştığı da çıkan haberler arasındadır.




efsane kadın derya alabora ile ilgili görsel sonucu

Bu olay unutulmaya yüz tutmuş, yaşı da biraz geçmiş Efsane'yi yeniden gündeme taşır, hatta magazin basını bu olayı ağzına sakız yapar. Efsane belki hakkındaki bilgi kirliliğine son vermek için belki de bu yeniden gelen beklenmedik şöhretin tadına daha iyi varabilmek için, hazır mikrofonlar, kameralar ona dönmüşken, hayatının dönüm noktalarını, aşklarını -ki kendisi tam bir aşk kadını olduğunu söylüyor-, hayal kırıklıklarını bize anlatır. Gelişine yaşanmış, eğrisiyle doğrusuyla pişmanlıktan uzak, keşkesiz, sahibinden çok ve de hoyrat kullanılmış hayat. Biz de Efsane Pars'ın anlattıklarıyla 80'li 90'lı yıllara, mahalle hayatına, görkemli gazino günlerine, sinema zamanlarına doğru bir yolculuğa çıkıyoruz.  Efsane Pars'ın hayatına Derya Alabora'nın seslendirdiği nefis şarkılar ve sık sık değiştirdiği sıradışı, kocaman şapkalar eşlik etti.

Ä°lgili resim

Oyunla ilgili bazı notlar aldım.

-Derya Alabora'nın gerçekten nefis bir sesi var. Seçtiği şarkılar da çok güzeldi ve başarıyla seslendirdi. Özellikle final şarkısını çok beğendim. Dile dolanan, kolayca akılda kalan şarkı oyundan çıkarken bize eşlik etti.

-Sahnede seyrettiğim kadını80'li yıllarda ortalığı kasıp kavuran Kızıl Bomba Efsane Pars ile örtüştüremedim. Efsane'nin kostümü ve taktığı o görkemli şapkaları gerçekten çok şıktı. Ama onca yıldan sonra yeniden gündem olma şansını yakalamış bir seks bombası böyle mi giyinirdi bilemiyorum.

Derya Alabora'nın anlattıklarını biraz dağınık ve yer yer de uzun buldum. Serüveni bu akşam başlayan Efsane Kadın'ın yolu açık olsun.

efsane kadın derya alabora ile ilgili görsel sonucu

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagram'da ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu



Meraklısına Video: Youtube'da şöyle bir kayıt buldum. Onu da buraya gömüyorum. Çeken arkadaşın emeğine sağlık.



Kendime Not: Bizim takım ben ve Müge





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder