18 Aralık 2018 Salı

Benim Adım Feuerbach - Aysa Prodüksiyon


benim adım feuerbach ile ilgili görsel sonucu

Yazan: Tankred Dorst
Çeviren: Sema Engin Edinsel
Yöneten: Ayşenil Şamlıoğlu
Dekor Tasarım: Gül Emre
Işık Tasarım: Yakup Çartık
Oyuncular:
Selçuk Yöntem
Toprak Can Adıgüzel
Aslı Samat



Tiyatro oyuncusu Feuerbach yedi yıl boyunca zorunlu olarak sahneye ara vermiştir. Yeniden başlamak için çok değer verdiği, önemli bir yönetmenin oyuncu seçmesi için tiyatroya gelir. Feuerbach tam vaktinde gelmesine karşın yönetmen yerinde değildir ve onu yönetmenin genç asistanı karşılar. Maalesef biraz beklemesi gerekmektedir. Feuerbach sabırsızdır. Zaten yedi yıldır  beklemektedir. Kendisini beklettiği için ya da onu beklemediği için yönetmene öfkelidir ama öfkesini ona yöneltemeyecek kadar da ona saygı duymaktadır. O da öfkesini, hayal kırıklığını genç asistana yöneltir. Asistan Feuerbach'ı tanımamaktadır çünkü sektörde yenidir. Yani meslek hayatı Feuerbach'la kesişmemiştir.

benim adım feuerbach ile ilgili görsel sonucu

Seçmeler için eskiden başarıyla oynadığı Goethe'nin Tasso oyunundan bir sahne hazırlamıştır. Yeniden başlamak için duyduğu sabırsızlık, yaşadığı hayal kırıklığı, umutla umutsuzluk arasındaki gelgitlerin yarattığı baskı altında, belki de kendisiyle baş başa kalmaya dayanamadığı için ve de belki de sahneyi çok özlediği için sahneden hiç tanımadığı asistanla konuşmaya başlar. Alkışlara alışık olan Feuerbach kendisine mecbur kalmadıkça tepki vermeyen asistanın dikkatini çekebilmek için rolünden, oyunculuktan, kendisinden bahseder. O kısacık sürede aslında bir ömrü, o ömürdeki başarıları, kaybedişleri anlatır. Adeta kendi kendisiyle ve hayatla hesaplaşır, hatta kavga eder.

Ä°lgili resim

Selçuk Yöntem Feuerbach rolünde muhteşem bir performans sergiliyor. O sahnedeyken sanki hepimizi ele geçiriyor. Onu seyrederken insan saçının bir telinin bile ondan izin almadan yer değiştiremeyeceğini düşünüyor. Selçuk Yöntem'in performansı seyredilmeye değer, seyredilmesi gereken bir performans gerçekten. Ama diğer taraftan oyun metni gerçekten çok ağır. Seyirciye (ya da bana) Selçuk Yöntem'e rağmen zorlu bir seyir deneyimi yaşatıyor. Böyle bir şey söylemeyeli miyim gerçekten bilmiyorum ama Selçuk Yöntem'i onun muhteşem oyunculuğunun tadına daha bir keyifle varabileceğim bir oyunda seyretmeyi çok isterdim.

Ä°lgili resim

Selçuk Yöntem ustayı seyretmek isteyenlere tavsiye ederim.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagramda ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Selam Videosu



Meraklısına Video: Selçuk Yöntem Doğa Rutkay program. Konular arasında Benim Adım Feuerbach da var.

9. dakikada Selçuk Yöntem'in oynadığı oyunlardan küçük bir kolaj var. Seyredin.  



Kendime Not: Oyunu baba sahnede seyrettim. Bizim ekip Müge ve ben.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder