14 Ocak 2019 Pazartesi

Artık Bir Davan Var - Bgst


artık bir davan var ile ilgili görsel sonucu

Yazar ve Yönetmen: Cüneyt Yalaz ve İlker Yasin Keskin
Danışman Yönetmen: Sevilay Saral
Sahne ve Kostüm Tasarım: Nazer Ayda
Işık Tasarımı: Levent Soy
Müzik Ses ve Efekt Tasarımı: Tolga Zafer Özdemir
Oyuncular: Cüneyt Yalaz, İlker Yasin Keskin, Banu Açıkdeniz, Duygu Dalyanoğlu



Bgst'nin Kasım ayındaki tiyatro festivaline hazırladığı yeni oyunu Artık Bir Davan Var, bilmediğimiz bir ülkede, bilmediğimiz bir zamanda geçiyor. Ama oyunun kahramanı bildiğimiz bir işi yapıyor, halkla ilişkiler. Günlük rutininde akan hayatı evine gelip ona mahkeme tebligatı teslim eden, hızını alamayıp bileğine sınırlı hapislik için elektronik kelepçe takan polisler tarafından rayından çıkarılıyor. Artık onun nur topu gibi bir davası olmuştur, konusunu bilmese bile. Hayatın ilk defa yolu mahkeme koridorlarına düşmüş, dava avukatlarıyla tanışmıştır. Durum aynen şudur: İhbar varsa davan vardır, tanık yoksa bulunur, delil yoksa uydurulur.


artık bir davan var ile ilgili görsel sonucu

Olay distopik bir ülkede geçse de ülke aslında pek bir tanıdıktır. Moda anlayışı, hakim cüppeleri bizimkine benzesemese de, misal adalet sarayları bizimkilere çok benzemektedir. İçinde herşey vardır, adaletten gayrı. Nasıl evrensel hukuk kurulları varsa bir de bazı ülkelerde geçerli "bazı ülkelere ait genel geçer hukuksuzluk kuralları" var sanırım. Zavallı kahramanımız suçsuz olduğunu anlatmak için çırpınıyor çırpınmasına da, hukuk içinde tutunacak bir dal bulamayınca kendini sorgulamaya başlıyor. Ne de olsa koskoca savcılar, polisler yalan söylemeyeceğine göre (!) ne  yapmış olabilirim ben acaba?

Ä°lgili resim

Bu nerede olduğu bilinmeyen dünyada ne yaparsan yap korunaklı bölgede kalınmıyor. Elbet bir gün sıra size de geliyor. Peki ne yapmak lazım? Onu da kahramanımızın ikiz kız kardeşi Melek söylüyor.

artık bir davan var ile ilgili görsel sonucu


Oyunun metnini, günümüze yaptığı göndermeleri sevdim. Müzikal bölümleri ve oyunun absürt anlatımını sevdim. Ama beni en çok şaşırtan daha önce Muhsin Bey'in Hamlet'inde seyrettiğim Cüneyt Yalaz'ın performansı ve canlandırdığı karakterler oldu. Bir de muzip peruğu, onu da unutmamak lazım. O oyunda seyrettiğim Muhsin Bey'in içinden bu karakterlerin çıkacağını hiç düşünmezdim.

artık bir davan var ile ilgili görsel sonucu

Oyunda basit ama amaca hizmet eden, kolay değişebilen bir dekor uygulaması yapılmış. Kostüm ve ışık uygulamasıyla birlikte ortaya gayet keyifli bir oyun çıkmış. Ben seyrederken gerçekten keyif aldım.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagramda @ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu



Meraklısına Video: 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder