13 Şubat 2016 Cumartesi

Fosforlu Cevriye - Tiyatro Kare


(nazimo - müzikal oyun)

2 perde

Yazar: Suat Derviş
Sahneye Koyan: Serkan Üstüner
Müzik Direktörü / Besteci : Eylem Pelit
Koreografi : Cndan Baş
Işık Tasarım : Ulaş Yatkın
Dekor : Aslı Varlıer Pelit
Fosforlu - Ayça Varlıer
Devrimci Şair - Fatih Dönmez
Top Melahat / monşerin karısı / randevu evi sahibi Sümbül - Pınar Yıldıırm
Kös Ayten / Çatlak Marika / Çemçük Cemile - Ece Duran
Asker / bekçi / hacı - Mert Carım
Meyhaneci Barba - Cem Güler





Fosforlu Cevriye' yi Ayça Varlıer' in canlandırdığı müzikal 1920 lerde Galata' da yaşanan kırık bir aşk hikayesini anlatıyor. Oyunu Kadıköy Halk Eğitim Merkezi sahnesinde seyrettik. Ayça Varlıer gerçekten çok yönlü bir sanatçı. Çok güzel bir kadın, çok güzel bir sesi var, çok da güzel şarkı söylüyor, dans edebiliyor ama maalesef seyrederken oyun beni içine almadı. Belki de ben o kadar güzel ve zarif bir kadının sokaklarda yaşadığına inanamadım. Bana göre Fosforlu'nun kıyafetleri hem oyun dönemi için hem de bir sokak kadını için doğru seçilmemişti. O yüzden karakter benim için inandırıcılığını kaybetti.  Bir de fosforlu ve sevgilisi hariç diğer oyuncuların birden fazla rolü canlandırması algıyı zorlaştırıyor, kim kimdi insanın kafası karışıyor. Belki de kendi tiyatrosu olmayan oyunların kaderinin bir parçasıdır bu. Sabit sahnesi olmadığı için oyunlar belki de oynandığı sahnelerde biraz eğreti duruyorlar. Belki bu duyguda Kadıköy halk eğitimin ses düzeninin yeterince iyi olmamasının da etkisi vardır. Çünkü söylenen şarkıların sözleri tam olarak anlaşılamadı, dolayısıyla konuyu kaçırdık. Bilemiyorum. Oyun için kötü demiyorum ama bir şeyler eksik kaldı sanki diyorum.






Kendime Not 1: O gün aynı saate yanlışlıkla 2 
bilet aldığım için Faust prömiyer yerine buna geldik.
Kendime Not 2: Bizim takım ben ve kızım
Kendime Resim:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder