9 Nisan 2016 Cumartesi

Titanik Orkestrası - Tiyatro Durak


(Nazimo - Tiyatro)

Tek perde

Yazan: Hristo Boytchev
Çeviren: Hüseyin Mevsim
Yöneten: Çetin Etili
Dekor ve Işık Tasarım: Çetin Etili
Oyuncular;
Aslı Nişancı
Burak Dur
Güney Tuncel
Kadir Hasman
Öner Ateş

Titanik Orkestrasını 26.10.2008 senesinde Şehir Tiyatroları'nda Macit Koper'in yönetiminde izlemiştim. Beni çok ama çok etkileyen oyunlardan biri oldu Titanik Orkestrası. Hala keşke derim, keşke bir kaç kez daha seyretseydim o oyunu diye. 

Geçen hafta Tiyatro Durak'ın Titanik Orkestrası oyunuyla Moda Sahne'ye konuk ekip olarak geleceklerini öğrendim. Titanik Orkestrası adını görünce akan sular durdu ve bugünkü oyuna bilet aldım. Yıllar sonra eski bir dostla buluşmuş gibi oldum.. Tiyatro Durak'ın Titanik Orkestrası yorumu Macit Koper'inkinden çok farklı olmuştu ama çok da güzel olmuştu. 





Trenlerin artık durmadığı bir tren garında 4 serseri beklemektedir. Çok kötü şeyler yaptığını söyleyen -ama ne olduğunu hiç  anlatmayan- bir kadın, ayağında ayakkabısı olmayan bir müzisyen, eski bir istasyon şefi ve ölümüne sebep olduğu ayısının arkasından yas tutan bir adam. Bu dört zavallı, bir gün bir trenin orada durup, onları almasını umut etmektedirler. Trenler önlerinden durmadan geçtikçe, onlarda treni nasıl karşılayacaklarının ve trene nasıl bineceklerinin provasını yapmaktadırlar. 


Sonra bir gün bir tren yavaşlar gibi olur ve durmak yerine gara büyük bir kutu fırlatır. Kutudan Harry  adında bir adam çıkar. Harry bir sihirbazdır ve treni onlar için durdurabileceğini söyler. Ayrıca Harry çok acayip şeyler yapabilmektedir. Zaten sonra yaptıklarıyla bu dört meczup için hayalle gerçek, zaman, mekan iyice birbirine karışır. Tüm dengeler bozulur. Niye buraya düştüler, bu insanlar kim? Treni durdurmak, dolayısıyla umut etmeyi sürdürmek için neleri yapmayı göze alabilirler mesela. Ya da umutlarını koruyabilmek adına nelere inanmayı göze alırlar?. Peki ya Henry gerçekten treni onlar için durdurursa ve onlar da binerse? Sonra ne olacak peki, o trende olmak yetecek mi?


Sihirbaz her yolcunun kendi treninde yol aldığını, her treninde mutlaka yolcusunun olduğunu söylüyor. Yaşamak için trende olmamız şart mı? Soruların cevapları oyunda.


Oyun beni yine çok etkiledi. Oyuncuların hepsi çok başarılıydı ama, Aslı Nişancı ve Harry rolündeki Öner Ateş gerçekten çok etkileyici performans sergilediler. Oyunun enerjisi inanılmaz yüksekti. Yok denecek kadar az dekor ama ışık ve gölge oyunlarıyla çok doyurucu ve etkileyici bir oyun yapmayı başarmışlar. Üstelik Titanik Orkestrası Tiyatro Durak'ın sahnelediği ilk oyunmuş. 


Seyredin derim ben. Denk gelirsem de, bir kez daha seyretmek isterim.


Youtube'da 3 yıl önce yüklenmiş bir tanıtım videosu buldum. O kadroda Aslı Nişancı yokmuş. Fakat oyun hakkında size bir fikir verecektir. 



2008 yılında İ.B.B. Şehir Tiyatrolarının sahnelediği oyundan bulabildiğim tek görüntü de bu oldu. Fakat bu kısacık görüntü de bile Şehir tiyatrolarının dekor, kostüm, ışık gücünü ve parasal imkanlarını göstermeye yetiyor. 



Bu da Fransa'da sahnelenen Titanik Orkestrası oyunundan bir parça. Dili anlamasam da, sahnelenme şekli, dekor, kostüm, ışık ve makyajın görülmesi açısından aydınlatıcı.



Biraz da Tiyatro Durak'tan bahsedelim. Tiyatronun internet sitesine www.tiyatrodurak.com adresinden ulaşabilirsiniz.  3 yıl önce kurulan tiyatronun ilk oyunu Titanik Orkestrası ve şimdiye kadar da 2 ödül almışlar. Ödül törenine ait videoyu da aşağıda bulabilirsiniz.








Kendime not: Bizim kadro kızım ve ben
Kendime resim: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder