17 Ekim 2017 Salı

Karamazov Kardeşler - Küçük Salon

karamazov kardeşler küçük salon ile ilgili görsel sonucu
Eser : Dostoyevski
Uyarlayan : Elif Arman - Emre Tandoğan
Yönetmen : Emre Tandoğan
Dekor ve Kostüm : Elif Arman
Işık: Enrico Zeber
Müzik : Şirin Vatan - Ceyda Pirali
Koreografi : Ozan Akgün
Dansçılar : Ozan Akgün, Elçin Yavuz
Müzisyenler : Şirin Vatan, Emre Tandoğan
Reji Asistanları : İlkyaz Arslan, Serap Öztürk, Atakan Yılmaz

Oyuncular:
Nebil Sayın (Fyador),  Cansu Fırıncı (Alyoşa),  Onur Şenol (İvan),
Serdar Akülker (Dimitri),   Ceren Demirel (Gruşenka),  Özlet Ezgi Çelebi (Katerina),
Anıl İnce (Smerdyakov),  Bahadır Benjamin Bingöl (Yargıç),  Harun Güzeloğlu (Snegirev),  İlkyaz Arslan, Atakan Yılmaz

Küçük Salon'la geçen sene tanıştım. Bahariye'de minik bir salonda insanı şaşırtan oyunlar sahneye koyuyorlar. Geçtiğimiz sezon Oidipus ve Othello oyunlarını seyretmiştim ve burada da yazmıştım. Küçük Salon bu sezona 3 yeni oyunla merhaba dedi. İlkini bu akşam üstelik de prömiyerinde seyrettim. Küçük salon bu sefer kabına sığamamış ve Karamazov Kardeşleri Duru Tiyatronun geniş salonuna taşımış. İs Bankası yayınlarının  Karamazov Kardeşler kitabı tam 1025 sayfa. Oyunsa yaklaşık iki saat. Yani bence oyunun kendisi başlıbaşına çok cesur bir deneme.

karamazov kardeşler küçük salon ile ilgili görsel sonucu

Konusuna gelecek olursak Fyodor Karamazov'un farklı annelerden 4 çocuğu vardır ve hepsi de birbirinden çok farklı karakterdedir. Hayatta da çok farklı yollara gitmişlerdir. Baba Karamazov içkiye, kadına düşkün, ruhen de düşkün ve sevgisiz bir adamdır. Ve bir gün ölüsü bulunur.  Biri kafatasını deşivermiştir. Kendisine karakter olarak en çok benzeyen oğlu Dimitri onu öldürmekle suçlanmaktadır. Aslında tüm oğullarının onu öldürmek için kendine göre yeterli sebepleri vardır. Bir taraftan dava görülürken bir taraftan da kardeşleri tanımaya başlarız. Kardeşler babalarının cinayetinin gölgesinde birbirleriyle hesaplaşırken, geri dönüşlerle  de  hayatlarındaki önemli anlara ve dönüm noktalarına tanıklık ederiz. Baba katli büyük bir suçtur, dinen işlenebilecek en büyük günahtır ve cezalandırılmazsa toplum yara alır.

karamazov kardeşler küçük salon ile ilgili görsel sonucu

Ben Karamazov Kardeşler romanını okumadan seyrettim oyunu. O nedenle kitapla bir kıyaslama yapamıyorum. Ama seyrettiğim oyunun kendi başına bağımsız bir oyun olmayı başarıp başaramadığını sorguluyorum. Evet, bence başarmış. Ben hem babayı, hem çocuklarını, hem hayatlarındaki kadınları, çocukların babalarıyla ilişkisini, bu noktaya nasıl geldiklerini, kardeşlerin birbiriyle ilişkisini ve bu ilişkinin arka planını oyundan anlayabildim. Neden sonuç ilişkileri gayet iyi verilmiş. Oyunda havada kalan olay örgüsü yoktu. Sahne düzeni, dekor, sahnede çok amaçlı kullanılan dev çember, kostümler bence oyunun ruhuna cuk oturmuştu. Kucuksalon ekibi bu oyunda küçük salonlarını terk etmek zorunda kalsalar da kendilerine has dokunuşlarını Duru Tiyatronun sahnesine taşımışlar. Mesela dekor olarak kullanılan büyük boy ahşap makaralar, tavandan sarkan zincirler ve bir tutam erotizm.

karamazov kardeşler küçük salon ile ilgili görsel sonucuOyunun ilk gösterimi olmasina rağmen oyuncular iyi bir performans sergilediler. Ama Fyodor Karamazov'u oynayan Nebil Sayın, oğullardan Dimitri'yi oynayan Serdar Akülker ve marazlı,zeka özürlü oğul Smerdyakov rolünde Anıl İnce çok başarılıydılar. Küçük salon oyunları beni hep heyecanlandırıyor. O küçücük yerde oyunu nasıl sahneleyecekler, bize ne sürpriz hazırladılar diye merakla gidiyorum oyunlarına. Bu sefer de acaba büyük sahnede nasıl bir oyun sahneleyecekler diye büyük bir merakla geldim oyuna. İyi ki de gelmişim. Büyük bir keyifle seyrettim oyunu.

Bir de muziklerden bahsetmek istiyorum. Oyunun muziklerini Sirin Vatan violenselle canlı olarak çaldı ve zaman zaman da müziğine güzel sesiyle eşlik etti. Ve oyunun - daha önce seyrettiğim küçük salon oyunlarının da- yönetmeni Emre Tandoğan'ı ilk kez sahne üstünde ya da önünde bu oyunda gördüm. Elinde akordeonuyla zaman zaman oyuna katıldı. Nedense sahne önünde çok mutlu olduğu hissini verdi bana. Rol yapmıyordu, mutluydu yani.  
İlgili resim



Küçük Salon'dan cesur ve güzel bir uyarlama, Karamazov Kardeşler. Tavsiye ederim efendim.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki güncel paylaşımlardan takip edebilirsiniz. Instagramda ebru_tarm adresindeyim.















 
Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu:



Meraklısına Video 2: Küçük Salon tanıtım videosu

 
Kendime not: Yalnız başına seyrettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder