27 Ocak 2019 Pazar

Muhteşem Danton ve Genç Arthur'un İnanılmaz Hikayesi - Dasdas Sahne


muhteşem danton ve genç arthur'un inanılmaz hikayesi dasdas ile ilgili görsel sonucu

Yazan Yöneten: Volkan Yosunlu - Alper Baytekin
Oyuncular: Kıvanç Özkönü, Burak Sanlı, Şeyma Cengiz, Gürhan Elmalıoğlu
Işık Tasarımı: Alev Topal
Kostüm Tasarımı: Buket Engin
Görsel Tasarım: Tutku Bulut Beyaz
Müzik Danışmanları: Buket Ergenç - Çağla Şeker
Afiş Tasarımı: Ethem Onur Bilgiç
Hareket Düzeni ve Koreograf: Ammar Amiloğşu

Bugün DasDas sahnede çok farklı bir iş seyrettik İş kelimesini bilinçli olarak kullandım, çünkü sihirle tiyatronun, tiyatroyla dansın iç içe geçtiği, sihirli oyunlara seyircilerin de katıldığı, toplu hayret nöbetleri geçirdiğimiz bir gösteri seyrettik. Seyredeceğim oyun eğer klasiklerden değilse,  oyuna gitmeden evvel mümkünse oyun hakkında bir şey okumamaya çalışıyorum. Bu oyuna da okumadan, araştırmadan, tabiri caizse biraz uzaylı gibi gittim ve bu nedenle karşımda bir sihir şovu bulunca oldukça şaşırdım.

Oyuna dönecek olursak 1800'lerin sonu, Budapeşte'deyiz.


muhteşem danton ve genç arthur'un inanılmaz hikayesi dasdas ile ilgili görsel sonucu

Dönemin iki ünlü sihirbazı Muhteşem Danton ve Genç Arthur o zamana kadar hiç yapılmamış bir şeyi yaparlar. Bir araya gelirler ve aynı sahneyi iki sihirbaz olarak paylaşırlar. Gösterileriyle Avrupa şehirlerinde, saraylarda, salonlarında fırtına gibi eserler. Gişede uzayıp giden kuyrukların ucu bucağı gözükmez. Bu durum dönemin ünlü sihirbazı Huduni'yi rahatsız eder. Ve kendi ününü korumak için onları zora sokacak bir plan yapar. Ve oyun boyunca sihirler, sihirler yapılır. Pek çoğunda gösteriye seyirciler de katılır. Ve zaman nasıl akıp gider anlamayız.

muhteşem danton ve genç arthur'un inanılmaz hikayesi dasdas ile ilgili görsel sonucu

Oyundan sonra öğrendim ki Danton ve Arthur'u oynayanlar, Dünya Sihirbazlar Birliği tarafından Merlin ödülüne layık görülen, yetenek Sizsiniz yarışmasının da şampiyonlarından Burak Sanlı ve Kıvanç Özkönü'ymüş. Ben o yarışmayı seyretmediğim için onları tanımıyormuşum. Seyrederken aklım yapılan sihirler ve oyunculuklardan dolayı bayağı karışmıştı. Nasıl yani, bunlar hem oyuncu, hem sihirbaz mı falan diye bayağı düşündüm. Özellikle Genç Arthur'u oynayan Burak Sanlı da bayağı bir sahne ışığı var. Oyuncu olmadığını öğrenince bayağı şaşırdım.

muhteşem danton ve genç arthur'un inanılmaz hikayesi dasdas ile ilgili görsel sonucu

Volkan Yosunlu ve Alper Baytekin oyunu hem yazmışlar hem de yönetmişler. Oyunda sihirbazlara asistanları rolünde Müge Boz ve Huduni rolünde Gürhan Elmalıoğlu ile dansçılar eşlik ediyor. Oyunun ilk iki gösterisi iptal olunca bizim seansımız prömiyere terfi etmiş. Bunu da oraya gidince öğrendik. Oyuncularda ilk gösterinin heyecanı hissediliyordu. O nedenle önümüzdeki sezon tekrar seyretmek ve oyunun nasıl oturduğunu görmek isterim.

Ä°lgili resim

Bu arada DasDas'ın sahnesiyle ilgili bir şeyler söylemek istiyorum. Yeni sahne gereğinden fazla büyük, çok enli, çok yüksek. Öyle ki en önde oturduğum halde kendimi sahneye uzak hissettim. Dekor, oyuncular sahnede sanki kayboluyor. Aynı sahnede daha önce İvanov'u seyretmiştim ama onda meydan sahne düzeni olduğu için böyle hissetmemiştim. Bu kadar büyük bir alan hem zemin sahne için uygun değil bence. Yerimiz en önde ama salonun sağ tarafındaydı. Oyuncular sahnenin sol tarafında oynarken görmekte zorlanacağım kadar uzağımızda kalıyorlardı.

Ä°lgili resim

Sonuç olarak Muhteşem Danton ve Genç Arthur'un İnanılmaz Hikayesini eğlenceli buldum.  Seyrettiğim şeye tam olarak bir tiyatro oyunu diyemiyorum ama bence cesur bir deneme olmuş. İçinde yaş alan ama büyümeyen bir çocuğun ruhunu taşıyan proje de diyebiliriz kendisine. Sihirbazlık gösterilerini seviyorsanız kaçırmayın derim. Çünkü gerçekten çok başarılı şovlar var.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'ta entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagram'da @ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video:



Meraklısına Video: Tanıtım videosu



Kendime Not: Bizim takım annem ve ben. Annem çok eğlendi. Gençliğinde seyrettiği Mandreke isimli sihirbazı hatırladı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder