28 Şubat 2019 Perşembe

Yunus Emre Orotoryosu - İstanbul Devlet Opera ve Balesi

Yunus Emre oratoryo bale ile ilgili görsel sonucu
Orotoryo Metin: Yunus Emre
"İnsan" bale libretto: Uğur Seyrek ve Işık Noyan
Beste: Ahmed Adnan Saygun
Koreografi ve Reji: Uğur Seyrek
Koro Şefi: Aydın Karlıbel
Dekor Tasarımı: Ferhat Karakaya
Kostüm Uyarlama / Işık Tasarımı: Uğur Seyrek
Video: Şafak Türkel
Solistler:
Soprano: Özgecan Gençer
Mezzosoprano: Özay Günay
Tenor: Bülent Külekçi
Bas: Kenan Dağaşan
Kadın: İlke Kodal
Erkek: Erhan Güzel
Gözyaşı: Melike Koper
Arayış: Berfu Elmas

İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestra ve Balosu
Başkemancı: Seda Subaşı Yalçın

İstanbul Devlet Opera ve Balesi  Adnan Saygun'un Yunus Emre oratoryosunu etkileyici bir bale koreografisi eşliğinde sahneliyor. Bu akşam çok emek verilmiş bir gösteri izledik.


Yunus Emre oratoryo bale ile ilgili görsel sonucu


Yunus Emre Orotoryosunu daha önce de İstanbul Devlet Opera ve Balesinden izlemiştim. Bu sahnelemede bale ile esere bir boyut daha eklenmişti. Koreografinin içinde Yunus Emre'nin dizelerinin, hayata bakışının izlerini gördüm. Etkileyici bir ışık tasarımı vardı. Müzik, koreografi, Yunus Emre'nin dizeleri, sahne tasarımı ve sürekli devinen dansçılarla büyülü bir akşam yaşadık.

Yunus Emre oratoryo bale ile ilgili görsel sonucu

Bununla birlikte bana göre sahnedeki büyüyü bozan iki şey vardı. Bunlardan bir tanesi solistlerin de dansçılarla birlikte  koreografiye dahil edilmesi. Tabi ki tecrübe ve yetenek olarak solistlerin hareketleri diğerlerinin yanında göze batacak şekilde sırıtıyor. Bülent Külekçi hem şarkı söyleyip hem sahnede yuvarlanırken çok estetik gözükmüyordu maalesef. Zaten solistlerden böyle bir şey beklemek de çok büyük haksızlık.

Yunus Emre oratoryo bale ile ilgili görsel sonucu

İkinci husus da oratoryonun sözleri rahat anlaşılsın diye üst yazı olarak verildi. Fakat üst yazıda kullanılan metin sanatçıların seslendirdiği Yunus Emere'nin orijinal şiirleri değil de onların günümüz Türkçesiyle düz yazıya çevrilmiş haliydi. Yunus Emre "bana seni gerek seni" yazmış, koro "bana seni gerek seni" diye okuyor ama üst yazı da "bana sen gereklisin" diye yazıyor. Türkçe öğrenenlere Yunus Emre tercümesi gibiydi üst yazı. Bu tercümeyi takip etmekten gösteriye odaklanamadım. Niye böyle bir tercih yapıldı anlamadım.

Yunus Emre oratoryo bale ile ilgili görsel sonucu

Bu arada ışıktan dolayı biraz karanlık bir video da olsa selam videomdaki acayipliği siz de fark etmişsinizdir. Son sahnede sahnedeki herkes sırtlarındaki ceketlerini çıkarıp, bu dünyadan göçüp gittiler. Ölüler kıpırdayamaz.

Edit: Yunus Emre Orortoryosu İstanbul Opera Festivali programında da var.

Meraklısına gazete haberi: Linki buraya bırakıyorum

Meraklısına video: Kendi selam videom




Kendime Not: Bizim takım annem ve ben



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder