6 Eylül 2014 Cumartesi


Fazıl Say İlk Şarkılar - Kayseri Karaözü Konseri

(Yazan Nazimo,  Konser) 


Herşey arkadaşımız Nazım'ın bize açtığı telefonla başladı. "Bu hafta sonu Fazıl Say'ın bizim köyde konseri var. Fikret Otyam, Ahmet Say, Işık Öğünçlü ve Azime Korkmazgil'de orada olacak, gelir misiniz?" dedi. 

Bizim köy dediği de öyle yakın bir yer değil. Kayseri'nin Karaözü köyü. Bir bakalım, seni ararız dedik. Bir hafta sonu için İstanbul'dan Kayseri'ye gidip gelmek. Önce kafamıza yatmadı, yol uzun geldi, gözümüzde büyüdü, acaba çok yorulurmuyduk, belki yerimiz dardı, falan. Ama sonra düşününce ne kadar sıra dışı bir etkinlikle karşı karşıya olduğumuzu fark ettik. Allahtan fark ettik de cumartesi sabahtan yola koyulduk.




Oraya vardığımızda Karaözü köyünün misafirlerini hevesle beklediğini gördük. Yalnız değildik. Köyün her tarafı Ankara, İzmir, Kayseri, İstanbul plakalı arabalarla işgal edilmiş gibiydi. Ben hiç bu kadar kalabalık olacağımızı hayal etmemiştim. Yüzlerce insan bozkırın ortasındaki bu konseri dinlemek üzere, tıpkı bizim gibi sabahın köründe yollara düşmüştü.
 

Sıcağın ve yolun sersemliğiyle arabadan indiğimizde bizi uzaktan gelen bir davul ve zurna sesi karşıladı. Sese doğru ilerledik. Evlerin arasında ufak bir köy meydanı. Meydana ve sokak aralarına doğru kurulmuş uzun yemek masaları.  kazanlarla pişirilen bulgur pilavı ve et yemeği.  Gelen oturup karnını doyuruyor. Karnı doyan da meydandaki halaya katılıyor. Birbirini tanımayan onlarca insan, güneşin altında, kol kola özel bir anı paylaşıyor.



Halay çekilen meydanın üstünde Fikret Otyam, 89 yaşındaki haliyle aşağıdaki kalabalığı seyrediyor.  Yarım asırdan fazla zaman önce Fikret Otyam’la Karaözü köyünün yolu birbirine rastlıyor, bir daha da ayrılmıyor ve yıllar sonra, bu dostluk, bizim, o gün, orada toplanmamıza sebep oluyor.  Köyün en havalı evi Fikret Otyam Kültür Merkezi. İki katlı, küçük bir bina. Önünde de büyük bir Fikret Otyam heykeli duruyor. İçinde kültür merkezi olan bir köy ve biz bu köye Fazıl Say konseri dinlemeye geldik. İçinde kültür merkezi geçen kaç köy vardır acaba diye düşünüyorum.


Konser akşam 6’da başlayacak. Konsere kadar köyde serbest zaman geçirmemiz gerekiyor. Kendimizi bir köy kahvesinin yarı güneş alan masasına atmayı başarıyoruz. Etraf o kadar kalabalık ki, Karaözü köyünün ana caddesinde trafik problemi yaşanmakta.

 

Güneş yavaştan batmaya başladığında, kalabalıkla beraber konserin yapılacağı köy meydanına doğru ilerliyoruz. Meydana yüzlerce iskemle dizilmiş ve meydanın ucuna bir sahne platformu kurulmuş. Sokaktaki ağaçlar platforma doğal bir gölgelik sağlıyor. Ağaçların yetersiz kaldığı yerlerde de devreye yeşil plaj şemsiyesi giriyor.  Fazıl Say’ın piyanosu platforma yerleştirilmiş. İskemleler dolmuş. Meydanda ne kadar boş yer varsa insanlarla hıncahınç dolu. Etraftaki binaların tepeleri, balkonlar, her yer silme insanlarla kaynıyor. Köy ahalisiyle, misafirler birbirine karışmış.


Konser başlıyor. Anadolu’da, bir köy meydanında ben Fazıl Say ve Serenad Bağcan’ı dinliyorum. Daha önce konser salonlarında izlediğim Fazıl Say’ı o gün,  Karaözü’nde bir ağaç gölgesinde, ayakta, binlerce insanla birlikte dinliyorum.  Bir kez daha sanatın ve sanatçıların kutsanmış olduğunu düşünüyorum.  O gün binlerce kişiyi, orada buluşturan Karaözü köyü ahalisini, Fikret Otyam’ı, tesadüfleri,  Fazıl Say’ı, Seranat Bağcan’ı, hayalleri olan insanları, hayallere ulaşmak için harcanan emeği düşünüyorum. Etrafımdaki insanların yüzlerine bakıyorum. İnsanların yüzündeki mutluluğu, hayranlığı görüyorum.



O gün, o meydanda, o kalabalığın arasında olabildiğim ve ben de oradaydım diyebildiğim için çok mutluyum. Sebep olanlara selam olsun. 


Fazıl Say'ın Karaözü konseri ile ilgili olarak yaklaşık 1 yıl sonra "Fazıl Say Karaözü'nde" isimli bir kitap yayınlandı. Kirap o gün konsere katılan bir kısım insanın - gazeteci, müzisyen, akademisyen, seyirciler- o güne dair yazdığı yazıların Kaya Aydoğan tarafından derlenmesiyle oluşturulmuş. Bana ne mutlu ki bu kitapta ben de yer alma şansını yakaladım. Yukarıdaki yazı da benim bu kitap için hazırladığım yazıdır.



Kendime not: konser kadrosu ben, eşim ve kızım
Kendime resim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder