15 Ocak 2016 Cuma



İki Arada Bir Yerde (İstanbul Şehir Tiyatroları

(Nazimo  - Tiyatro)

Yazan: Danis Tanoviç
Uyarlayan - Yöneten: Yldıray Şahinler
Sahne Tasarımı: Ayhan Doğan
Işık Tasarım: Fatih Mehmet Haroğlu
Efekt Tasarım: Kadir Arlı

Oyuncular;
M. Soner Dinç
Murat Coşkuner
İrem Arslan
Ertuğrul Postoğlu
Alp Tuğhan Taş
Mehmet Sefa Öztürk
Reyhan Karasu

İlk Oyun: 25 Ekim 2015 - Kadıköy Haldun Taner Sahnesi

Bu akşam nefis bir oyun seyrettik. Öncelikle oyunun dekoruna bayıldım. Perde açılınca karşımıza çıkan siper görüntüsü, arka planda siperin üzerine inmiş sis efekti (belki de duman, ne de olsa savaştalar) ve sisin içindeki savaş efektleri. Gerçekten çok etkileyiciydi ve ben de etkilendim.



Savaş gibi çok sert bir konu üzerine yazılmış gerçekten komik bir oyun İki Arada Bir Yerde. Kara mizah gayet kara bir şekilde bu oyunda mevcuttu.



Hangi savaş olduğunu bilmediğimiz bir savaşın tampon bölgesinde, siperde sıkışıp kalan 3 asker. İkisi bir taraftan, biri diğer taraftan. Karşı karşıya geliyorlar, birbirlerine üstünlük sağlayamıyorlar ve bu siperde mahsur kalıyorlar. Bekleme uzayınca ister istemez,birbirlerinin gözünde düşmanlıktan insanlığa terfi ediyorlar. Ama hep ürkek, hep tedirgin. Gelgitler eşliğinde.






































Oyunda çok vurucu bir cümle vardı. Adın ne sorusuna cevap vermek istemedi o askerlerden bir tanesi. Buradan çıkınca nasılsa ikimizin de adı düşman olacak dedi asker. Oyun bittikten sonra bu cümle üzerine çok düşündüm. Ne çok düşman isimli insanlar var çevremizde aslında.

Savaşın en çirkin yüzü sahnede bize en komik haliyle anlatıldı. Güldüm de, neye güldüm. Sonra da gülebilmeme güldüm yani, acı acı.


Cephenin içindeki bekleme, çekişme, gerilim - artık ne dersek - BM askerlerinin ve gazetecilerin gelmesiyle başka bir boyuta geçiyor. Neyiz biz, sayılardan mı ibaretiz yoksa adları, hayatları, hikayeleri olan bireyler miyiz? Cephedeki taraf olanların acımasızlığından sonra, dışarıdaki tarafsızların acımasızlığına tanık oluyoruz bu sefer. Siperlerin dışında ne kadar masumuz acaba? Peki ya basın? Onu da sorguluyoruz.






Oyun No Man's Land filminin senaryosundan Yıldıray Şahinler tarafından tercüme edilmiş ve uyarlanmış. Bence de çok güzel olmuş.

2015 - 2016 sezonunda sahnelenmeye başlayan İki Arada Bir Yerde oyununun ömrü umarım uzun olur.






Oyundan çıkarken aklımda bir tek şey vardı. Savaş ne iğrençsin!



Kendime not; bizim takım annem, ben, kızım, selmuş
Kendime resim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder