31 Ocak 2016 Pazar



Erkek Arkadaş - İstanbul Devlet Tiyatrosu

(Nazimo - Müzikal Oyun)

2 perde 

Yazan: Sandy Wilson
Çeviren: Fahrinnisa Kadıbeşegil
Yöneten: Ebru Kara
Dekor Tasarımı: Aytuğ Dereli
KOstüm Tasarımı: Candan Günay Tuna
Işık Tasarım: Enver Başar
Besteci: Sandy Wilson
Koreografi: Yeşim Alıç
Müzik Direktörü: Çağrı Beklen
Lord Brockhurst: Ali Ersin  Yarar
Lady Brockhurst: Gülben Başer
Madame Dubonnet: Yeşim Alıç
Percival Brown: Barış Arman
Hortense: Çiçek Üstün
Polly Brown: Merve Gizem Berger
Tony: Halil İbrahim Irklı
Bobby Van Husen: Aykut Söyük
Maisie. Nezehat Seza Yeğin 
Dulcie: Ayça Akça



Fay: Aydın Güneş
Nancy: Yağmur Şimşek
Marcel : Tunahan Çilingir
Pierre: Melih Şengider
Alphonse: Kasım Yıldırım Vardar
Rodolphe: M. Cem Çelik
Sylvain: Alper Aksoy
Antoine: Fuat Mert Başol
Emilie: Başak Ova

Orkestra:
Trambon - Fuat Can Başkır, Davul - Doğukan Hürkan, Piyano - İlhan Atay, Klarnet - Göksun Doğan, Trompet - Mehmet Sezer, Kontrabas - Şeyda Bulut



Bugün İstanbul Devlet Tiyatrosu'nun "Erkek Arkadaş" müzikalini seyrettim.  Sandy Wilson'un bu müzikali 1953 yılında hem yazmış, hem de müziklerini bestelemiş ve Erkek Arkadaş dönemin en ünlü Broadway müzikali olmuş ve o günden bugüne en çok sahnelenen Broadway müzikali olarak kayıtlara geçmiş.


Erkek Arkadaş müzikalini izlemeye gelirken aslında bir beklentim yoktu. Nasıl bir şeyle karşılaşacağımı hayalimde canlandırmamıştım. Ama ne kadar düşünürsem düşüneyim, böyle bir gösteri ile karşılaşacağımı hayal edemezmişim. 


Gerçekten nefis bir müzikal izledik. Oyunun konusuna gelince;  Madamme Dubonnet'in müdüreliğini yaptığı kızlar okulunda yaklaşan balo için hazırlık yapılmaktadır. Herkes çok heyecanlıdır. Balo için yeni elbise diktirmeleri gerekmektedir. Erkek arkadaşlarıyla baloda buluşup dans edeceklerdir. Heyecan büyüktür yani. İşin işine bazı gençlerin aile fertleri de karışır. Ortaya çok hareketli, bol şenlikli bir ilişkiler yumağı çıkar. Konusu sabun köpüğü gibi ama çok neşeli bir müzikal. 


Bir kere orkestra çok iyi çaldı. Ruhu vardı. Oyunun ruhunu notalarla bize geçirmeyi başardı. Gençlerden oluşan kadro hem iyi dans ediyordu hem de çok güzel şarkı söylüyordu. 1950'lerin cıvıl cıvıl kostüm, makyaj ve saçları dönemi sahneye taşımıştı. Hareketli ve esprili danslar, sahne ışıkları bizi aldı ve o yıllara geri götürdü. 

Dansların koreografisini Madamme Dubonnet rolündeki Yeşim Alıç yapmış. Aslında ekibin içinde yaşça en büyük olan Yeşim Alıç gibi durmasına rağmen danslarda inanılmaz bir performans sergiliyor. Özellikle final sahnesinde kalabalık bir kadroyla muhteşem bir şov sunuyorlar. Kaç kez final dansını tekrar ettiler hatırlayamıyorum ama oyunun sonunda tüm salon ayaktaydık ve hem alkışladık hem de dans ettik. 


Müzikalden beklediğim ne varsa hepsini buldum. Nefis zaman geçirdim. Yüzümde mutlu bir gülümsemeyle otoparka doğru yürüdüm. Gün boyunca oyundan hatırladığım sahnelere güldüm. Bundan başka daha ne isteyebilirim ki.

Şişt, bence gidin seyredin derim. Yukarıda yazdığım kadroyu gördünüz mü, ne kadar kalabalık. Üşenip yazmadığım  bir sürü insanın daha adı var tanıtım kitapçığında. Bu kalitede, bu kadar emek harcanmış bu müzikali seyretmenin bedeli sadece 10 TL. Öğrenciyseniz 6 TL. Gerçekten seyredin. Seyredin. Seyredin.


Oyundan tek bulabildiğim Youtube videosu. Bir kuple dinleyin diye.


Kendime Not. Bizim kadro, beni annemi kızım, yengem, teyzem, eniştem, esen teyze, semra teyze
Kendime resim: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder