5 Mart 2016 Cumartesi

Hamlet - İstanbul Devlet Tiyatroları


(Nazimo -Tiyatro)

Yazan: William Shakespere
Çeviren: Sabahattin Eyüpoğlu
Rejisör: Işıl Kasapoğlu
Hamlet ve diğer herkes: Bülent Emin Yarar
Dekor Kostüm Tasarım: Hakan Dündar
Işık Tasarımı: Cem Yılmazer
Dramaturg: Zeynep Avcı

Bilet: 05/03/2016  - 15:00 Cevahir 1 sahnesi

Bugün çok özel bir tiyatro oyununu seyretme şansını yakaladığımı düşünüyorum. 450 yıldır, her oynandığında bir kere daha ölen ama aslında ölümsüz olan Hamlet'i, Bülent Emin Yarar'dan nihayet izleyebildim. 

Oyunun konusundan bahsetmeye zaten gerek yok. Metin hakkında hâşa yorum yapmayacağım. Ama performans, oyunun sahnelenmesi, dekor gerçekten çok etkileyici ve zekiceydi. Oyundaki tüm karakterleri Bülent Emin Yarar tek başına oynadı.


Oyun başladığı anda Bülent Emin Yarar salonu avucunun içine aldı, bir buçuk saat boyunca da bırakmadı. Salon sanki nefes bile almadan, gözünü bir an oyuncudan ayırmadan Hamlet'i seyretti. Bülent Emin Yarar önce  Hamlet oldu. kah delirdi, kah öfkelendi, kah iliklerine kadar intikam kesildi. Babasının hayaleti oldu, tacını taktı kral amcası oldu, tacını ters taktı annesi oldu, soytarı oldu, eline gergef aldı nişanlısı oldu, nişanlısının babası oldu ve hepsine bizi inandırdı. Bitmesin istedim. İnanılmaz keyif aldım. Tadı damağımda kaldı.

Bülent Emin Yarar'la oyunun sahneye hazırlanma süreciyle ilgili olarak yapılan röportajın videosunu da buraya ekliyorum.

Biraz da kapalı gişe oynayan bu oyuna 4. sıra tam ortadan nasıl bilet bulabildiğimden bahsetmek istiyorum. 21 şubat pazar sabahı saat 6:30 da yataktan kalktım. saat 7' de Üsküdar Paşalimanı 'nda devlet tiyatrosunun önünde sıraya girdim. Zaten ilk gelen bendim. Saat 8'de içeri girip adımı gişe kuyruk listesine 1.sıradan yazdırdım. 10'da da biletlerimi aldım. Ama değdi. Sanırım bu eziyete bir daha katlanacağım ve bu muhteşem oyunu bir kez daha seyredeceğim.


Kendime Not: Bizim tiyayro ekibi, ben, annem, selmuş, kızım, yengem, teyzem, eniştem
Kendime resim;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder