8 Kasım 2016 Salı

Kelebek - Henri Charrie

kelebek Henri Charriere ile ilgili görsel sonucu
(Robinson Crusoe - Edebiyat)
 
Nasıl başladığımla başlayayım. Liseden beri düzensiz aralıklarla da olsa düzenli şekildi okumaya alıştırdım kendimi. Sürekli bi’ kitap listeleri hazırlayıp, sıralamasını yapardım lakin daha hiç o listeyi tamamlamış değilim. Elimdeki listeyle gittiğim kitapçıdan tabiri caizse beni çağıran kitabı alıp çıkıyordum. Henri’nin Kelebek’ine de böyle başladım. Düzensiz bir kitap okumama boşluğundan sonra kitaplığımdaki Kelebek 1 hafta içimde kıvrandı durdu. Oku beni. Oku beni. Oku beni.
 
Kitabın beni en çok şaşırtan noktası kendi eksikliğimden kaynaklanan, yaşanmış bir hikayenin, bir ömrü direkt sahibi tarafından anlatıldığını bilmiyor oluşumdu. Bir hapishanede kahramanımızın tutukluluk halinde başlayan hikayesi, mahkeme kapılarının açılması ve -Henri’nin bize anlattığı kadarıyla- savcının yaptığı binbir dalavere ile başlıyor.
 
Kısa zamanda Henri hüküm giyiyor ve kahramanımızın özgürlüğe açılan yolculuğu başlıyor. Yolculuğa eşlik ederken Henri’nin size aşıladığı en önemli şey, hedef ve odaklanma. Hedef özgürlük ve bu hedeften şaşarsan kaybedersin. Bu yüzden Henri’nin de sürekli dediği gibi “…yaşamalısın, yaşamalısın, yaşamalısın…”


henri charriere hayatı ile ilgili görsel sonucu
Yazıda çok fazla kitaba girip bir şeyler vermek istemiyorum zira bir hükümlünün yaşaması gereken tek bir şey var o da hüküm giydikten sonra doğrudan cezasını çekeceği hapishaneye gitmesidir fakat Henri’nin hikayesinde birçok kaçma denemesi var, kaçıp tekrar yakalanması var. Her ne kadar kendim spoiler yemekten etkilenmesem de sizler için vereceğim bir bilgi serüvenin heyecanını öldürebilir, sürükleyiciliğine sekte vurabilir. Henri de şeytan tüyü mü var bilmem ama gittiği her yerde kendisini çok sevdiriyor. Dürüst ve şanslı birisi. Umarım sizler de çok seversiniz. Kitaba düşkünlüğünüz var ise bu sürükleyici hikayeye zihninizde mutlaka bir oda ayırmalısınız.
 
 
 
 
Editörün Notu 1:
 
papillon film ile ilgili görsel sonucuKüçükken üzerinde asma kilit resmi olan Kelebek kitabını kitaplıktan çıkarıp defalarca kere elime aldığımı ama sonra okumadan yerine koyduğumu hatırlıyorum. Okumadığım çok fazla kitabın olduğu kitaplıktan kitap seçme şımarıklığıydı sanırım benimki. Kitabı okumadım ama Kelebek benim için de çok özel. Dustin Hoffman Ve Steve McQueen'in başrollerini paylaştığı 1973 yılında çekilen, hemen hemen her sahnesini hatırladığım harika bir film. Teşekkürler Robinson C. bana hem kitabı hem de filmi hatırlattığın için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder