21 Mart 2017 Salı

Mecnun ve Leyla - Fiziksel Tiyatro


(Nazmo - Tiyatro)

Konsept - Koreografi: Bedirhan Dehmen
Işık Tasarımı: Utku Kara
Dansçılar:
Hür Diren Bankoğlu
İlayda İpekçi

Moda Sahne'neye konuk gelen gösterileri seyretmeye çalışıyorum. Mecnun ile Leyla'nın ismini programda görünce bilet aldım. Bilet gişesinde oyun "fiziksel tiyatro" olarak nitelendirilmişti. Tanıtım yazısında oyun hakkında "modern dans ve tiyatronun yaratıcı kesişimi" ifadesi kullanılmıştı. O nedenle ne seyredeceğimi tam olarak bilemesem de dans ağırlıklı bir gösteri olduğunu tahmin etmiştim. Nitekim öyle de oldu. Bana göre ben bir modern dans gösterisi seyrettim. Seyrettiğim gösteri bana tiyatroya dilinde pek bir şey anlatmadı.





Modern dansla müziğin ve ışığın çok güzel bir kompozisyonunu seyrettik. Oyuna gelince; bir kere Mecnun ve Leyla bizim bildiğimiz Leyle ile Mecnun değil. Onlarla hiçbir alakası yok. Mecnun ve Leyla günümüz moda anlayışına göre giyinmiş sıradan 2 genç. Bu gençler sahnede önce tanıştılar. Sonra arkadaş oldular. Aşık oldular, çok aşık oldular, sonra seviştiler. Sonra hayat sanki biraz sıradanlaştı, kendini tekrar eder oldu. Sonra kavga ettiler. Birbirlerinden ayrı kaldılar. Mecnun yalnız olmakta çok zorlandı. Leyla belki Mecnun'dan uzaktı ama aklı hep ondaydı. Ayrı olduğu zamanda Mecnun'un adının baş harfini yazdı yere mumlarla. Ayrı kalamadılar, birbirlerine sarıldılar, birbirleri için vazgeçilmez olduklarını anladılar ve sonra da hayatın içine doğru beraber yuvarlanıp gittiler. İşte aşk bu! Konu böyle midir, aslında bilmiyorum. Bu benim yorumum. Eminim her seyircinin bu iki genç insanın dansına yüklediği anlam farklıdır.






Mecnun ve Leyla  sahnede bazen müzik eşliğinde bazen de müzik olmadan dans ettiler. Ama hep bir aradaydılar. Kavga ederken de, monoton hayatı paylaşırlarken de hep yan yanaydılar. Dekorun olmadığı sahne  nefis ışık oyunlarıyla giydirildi. Mum ve türsülerden çıkan duman, ışıkların altında renkten renge girerek Mecnun ve Leyla'nın etrafında sessiz şiirler gibi süzüldü, onları sarıp sarmaladı. Sahnede seyrettiğim güzel ve gerçek bir aşktı. O nedenle oyuna verilen Mecnun ve Leyla ismini sevdim. Bence bu aşk hikayesi "ve sonsuza dek birlikte yaşadılar " diyerek sonlandı ve ben mutlu sonları da çok severim. Süresi 40 dakika olan gösteri değişik bir seyir deneyimi. Haberiniz olsun mecnun ve leyla isminde bir gösteri var.







Dip Not: Bu yazıyı yazmadan evvel internette gezinirken bir sürprizle karşılaştım. 21 Mart akşamı seyrettiğimiz gösteri Mevcun ve Leyla'nın prömiyer gösterisiymiş. Bilmeden bu fırsatı yakalamış olduğuma mutlu oldum. Ama keşke küçük de olsa oyun için bir tanıtım broşürü bastırılmış olsaydı.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu Facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamızdaki güncel paylaşımlardan takip edebilirsiniz.

Kendine Not: Bizim takım ben ve Müge




Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu

 
 
Kendime Resim:
 

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder