12 Mayıs 2017 Cuma

Vivaldi ile Bahara Merhaba - İstanbul Devlet Opera ve Balesi

vivaldi ile bahara merhaba ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Konser)

4 Keman için Konçerto Si Minör Ops.3 No.10, RV 580
Solistler: Oleksandr SAMOYLENKO, Özcan YILMAZ, Ezgi KARASU, Ayşen TÖZENİŞ

2 Keman için Konçerto La Minör Ops.3 No.8, RV 522
Ceren GÜRKAN, Gizem KORKMAZ GÜLMEN

Dört Mevsim (Le Quattro Stangioni)
Oleksandr SAMOYLENKO

Yine bir Cuma akşamı iş çıkışında kendimi Süreyya Operasının huzur veren kırmızı koltuklarına bıraktım ve müziğe teslim oldum. Vivaldi gerçekten bahara çok yakışan bir besteci. Bugün hava da oldukça güzeldi. İçimizi bahar coşkusuyla dolduran nefis bir konser dinledik. Canlı konser izlemeyi çok seviyorum çünkü solistlerin müzik aletleriyle yaşadıkları aşkı seyretmeyi çok seviyorum. Bu konserde yer alan tüm solistler başarılıydı ama konserin 3. bölümünde seslendirilen Dört Mevsim eserinin tek solisti Oleksandr SAMOYLENKO diğerlerinden ayrı bir hikaye yazdı sanki. Kemanıyla yaşadıklarını bize de yaşattı. Dinlemenin ötesinde seyretmek de zevk oldu. Eser bittiğinde ayakta alkışladık kendisini ve ısrarlı alkışlarımız karşısında eserin kış bölümünü tekrar seslendirdi. Salondan ruhumu temizlemiş olarak, sımsıcak duygularla ayrıldım.

Biraz da konser dedikodusu yapalım. Konserin ikinci eserinde, ilk bölümde solist olarak çalan kemancılar da orkestraya katıldığı için tüm kemancılar birer sıra geri giderek yeni bir oturma planına geçtiler. Kısa süreli verilen arada, bir görevli sahneye gelerek, nota sehpalarını düzenledi.  Öndeki 2 taneyi aldı, sahnenin ortasına koydu, boyunu uzattı. Kenardakini aldı arkaya, arkadakini, beriye koydu, düzenlemeyi yaptı gitti. Sonra sanatçılar yerine geldiğinde sahnede bir panik yaşanmaya başladı. Bir kaç kişi notalarını bulamadı. Öndeki arkadakine, yandaki öndekine nota uzatmaya, sayfaları karıştırmaya başladılar.
 
Arama uzadıkça uzadı, sonunda biz seyircilerden büyük bir alkış aldılar. Ama bu alkış aslında arada bu muhteşem düzenlemeyi yapan görevli içindi. Umarım kendisine gitmiştir. Sonunda en sondaki kemancı arkadaşa yeni bir set nota geldi de sorun çözüldü. Bence gece böyle çok daha eğlenceli oldu.

İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nin temalı konserlerini kaçırmayın derim ben. Yaşadığımı hissettiğim anlardan.

Sizlere Not: Sahnelerde neler oluyor facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki paylaşımlardan takip edebilirsiniz. Instagramda ebru_tarm adresindeyim.

Atalarımız "biri yer biri bakar, bütün kavga bundan çıkar demişler" efendim. O nedenle ben de meraklıları için konserde seslendirilen eserlerin videolarını (tabi ki başka orkestra ve solistler tarafından icra edilmiş olanı, youtube sağolsun) burada sizlerle paylaşıyorum. Vaktiniz olduğunda dinlersiniz.

Meraklısına Video: Konser sonu selam videosu (kendi çekimim)

 


Meraklısına Video 1:  4 Keman için Konçerto Si Minör Ops.3 No.10, RV 580

 
 
 
Meraklısına Video: 2 Keman için Konçerto La Minör Ops.3 No.8, RV 522
 
 
 
Meraklısı Video: Vivaldi 4 Mevsim
 
 
Kendime Not: Yalnız seyrettim.
 
Kendime Resim:
 
Biletlerim bence böyle çok güzel oldu.
 


 
 
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder