15 Şubat 2018 Perşembe

Ben Challanger Meşrebim - E.S.E.K

ben challenger meşrebim ile ilgili görsel sonucu
Yazan, yöneten, anlatan, unutan, hatırlarsa yeniden anlatan: Uğur Uludağ
Müzikler ve bir takım sayıklamalar: Levent Erim
Işık: Tayfun Gökırmak
Afiş Fotoğrafı: Şenol Altun
Kostüm Giydirici: Kendimiz giyiniyoruz

Bu gün Baba Sahne'de Uğır Uludağ'ın tek kişilik oyununun ilk gösterimini izledik. Oyunun afişinde yazan, yöneten, anlatan, unutan, hatırlarsa yeniden anlatan Uğur Uludağ diye yazıyor. Oyunun metni sanki yıllarca Uğur Uludağ'ın içinde birikmiş, birikmiş de artık daha fazla içinde duramayıp, dışarı çıkmış gibiydi. Çok samimi, çok doğal ve oldukça komik. Uğur Uludağ çocukluğundan, ergenlik sancılarından, yakın geçmişinden, uzak geçmişinden gelen anekdotların ekseninde bize bir sürü farklı hikaye anlattı ve bu hikayelerde bizi onlarca renkli karakterle tanıştırdı. Bu hikayeleri anlatırken içten içten, satır aralarında geçmişe duyduğu özlemi, yitip gidenlerin ince sızısını da hissettirdi bize.




ben challenger meşrebim ile ilgili görsel sonucu
 Yine oyun afişinde diyor ki; "şimdi gülün, yarın her şey daha kötü olacak". Keşke öyle olmasa desek de, öyle olma ihtimalinin olmama ihtimalinden fazla olduğunu bildiğimden, ben de oyunun tadını çıkarmaya çalıştım. Oyun bir stand up görünümünde olmasına rağmen aslında yazılmış bir tekst. Ama Uğur Uludağ sanki o anda aklına geleni anlatıyormuş gibi sahnede. Anlattığı şeylerin çoğu oldukça komik. Ama ergenlik dönemine ait anıları onun hayatının özeli de olsa çok evrensel bir geyik olduğundan öyle ya da böyle fazla bildik, fazla tanıdık geldi bana. Sanki güldürmek için biraz kolaya kaçılmış gibiydi.

Oyuna Levent Erim de yancı olarak katıldı. Hem bilgisayarda ses ve müzik efektlerini idare etti hem de ara ara konuya, oyuna, seyirciye maydanoz oldu. Ama oyunun başında yaptığı, telefonlarınızı kapatmayın, istediğiniz kadar görüntü alabilir, sosyal medyada paylaşabilirsiniz şeklindeki açıklamalarına kanıp da sakın oyun esnasında video falan çekmeye kalmayın. Sonra yersiniz fırçayı Uğur Uludağ'dan. Benden söylemesi. Kanmayın Levent Erim'e, gelmeyin onun oyununa.

İlgili resim

Oyun arasında fuayede konuşulanlardan, konuşanlardan kulağıma takıldığı kadarıyla, sahnedeki öykü kahramanlarının çoğu o akşam aramızdaydı. Stand up türü oyun sevenler için keyifli bir tercih olabilir Ben Challenger Meşrebim.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki paylaşımlardan takip edebilirsiniz. Instagram'da ebru_tarm adresindeyim.


Meraklısına Video: Teaser


Bizim takım: Ben, müge, neşe,şen






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder