9 Şubat 2018 Cuma

Bi Parça Plastik - Hemzemin Tiyatro

bi parça plastik ile ilgili görsel sonucu
Yazan: Marius Von Mayenburg
Çeviren: Erce Kardaş
Proje Koordinatörü: Damla Sönmez
Kostüm: Hare Sürel, Damla Sönmez
Işık: Ushan Çakır
Müzik: Alper Aytekin, Dorukhan Yıldız
Oynayanlar:
Süreyya Güzel
Rıfat Şungar
Erce Kardaş
Damla Sönmez
Ushan Çakır

 Eğitim düzeyi yüksek, entelektüel bir Alman ailesinin evindeyiz. Adam doktor (Michael) , kadın (Ulrike) sıra dışı bir performans sanatçısının asistanlığını yapıyor. 12 yaşında bir oğulları (Vincent) var. Onun bakımı ve işleri için bir yardımcı arıyorlar. Çünkü aslında çalışmasından çok memnun oldukları ama arzu ettikleri kadar düzgün Almanca konuşamayan Fatma'nın işine son vermişlerdir. Günün sonunda düzgün Almanca konuşabilen yeni bir hizmetçi ile anlaşıyorlar. Yeni  kadın (Jessica) ufak, tefek, sessiz, sadece işine odaklanmış gibi görünen, genç, fazla dikkat çekmese de aslında eli yüzü düzgün birisidir.

bi parça plastik ile ilgili görsel sonucu

Evde sessizce çalışmaya başlayan Jessica, etrafındakilere hissettirmeden, evdeki herkesin hayatına bir şekilde dokunmayı, daha doğrusu ciddi bir şekilde etkilemeyi başarır. Kadın bir katalizör gibi her birinin hayatına girer, onlarla sanki bir çeşit kimyasal tepkimeye girer, onların ayarlarını, dengelerini, rutinlerini bozar, onları değişime uğratır ama kendisi bu etkileşimden hiç bozulmadan çıkmayı başarır. Onun dokunduğu kişilerden kişilerden öyle itiraflar, derinlerde kalmış hikayeler çıkar ki. Sanki kadının alnında karşısındakinin bilinç altına hitap eden bir "anlat bana" yazısı varmış gibi.

İlgili resim

Tüm bunların üstüne kadının patronu Halupa da Jessica'yı fark eder ve onun çekim alanına girer.  Halupa yeni projesi için aradığı ilham perisini bulmuştur. Dünya aslında kocaman bir çöp yığınıdır ve Jessica'nın pislikle olan mücadelesi  onun yeni video projesi olacaktır. Yeni projesinin tüm yaratım heyecanıyla  Halupa ve kamerası Michael ve Ulrike çiftinin evini birden işgal eder ve teklifsizce tüm aileyi bu sanat projesinin içine dahil ediverir. Ve Vincent. Ailenin pek sevimsiz, ergen çocuğu. Oyunun sonunda en büyük sürprizi bize o yapacaktır.

bi parça plastik ile ilgili görsel sonucu

Jessica'yı oynayan Damla Sönmez'i daha önce Parçaçıklar oyununda seyretmiştim ama diğer oyuncuları ilk kez sahnede izlemedim. Damla Sönmez her iki oyunda da çok farklı rolleri başarıyla canlandırdı. Doktor Michael rolünde Rıfat Sungar etkileyici bir performans gösterdi. Sakin adamın zaman zaman sergilediği beklenmedik yükselişleri şaşırtıcıydı. Fakat bana göre oyunun yıldızı Ushan Çakır'dı. Daha önce kendisini sadece dizilerde seyretmiştim ama sahne ışığı denen şeyin ne olduğunu gösterdi bana. Sahnede olduğu her an parladı resmen.

bi parça plastik ile ilgili görsel sonucu

Bi Parça Plastik çok etkileyici bir oyun. Fırsat bulursam bir kez daha DasDas sahnede en önden seyretmek isterim.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki paylaşımlardan takip edebilirsiniz. Instagram'da ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Teaser


Meraklısına Video: Bloomberg röportajı


Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu


Kendime Not: Bizim takım ben ve Müge

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder