29 Mart 2018 Perşembe

Şen Makas - Tiyatrokare

şen makas ile ilgili görsel sonucu
Yazan: Paul Portner
Uyarlayan: Özgür Yetkinoğlu
Dekor: Anıl Ateş Işık
Kostüm: Günnur Caras
Yöneten: Nedim Saban
Yardımcı Yönetmen: Ebru Saçar
Oynayanlar:
Melek Baykal
Veysel Diker
Ebru Saçar
Cem Güler
Özgür Yetkinoğlu
Jess Molho

Oyun broşüründe "1979 yılından bu yana Boston'da aralıksız sahnelenen ve Amerika tiyatro tarihinin en uzun süreli oyunu olarak Guiness Rekorlar Kitabına geçen interaktif komedi" ifadesiyle tanıtılıyor oyun. Ben de oyunu "değişik bir gösteri" cümlesiyle tanımlıyorum.

Oyuna gelecek olursak; Şen Makas isimli uniseks  kuaför salonundayız. Oldukça samimi bir kuaför salonu. Gürültücü, yaygaracı ve panik ataklı kuaförü Veysel Diker, cilveli, işveli, dedikoducu ve yarım akıllı manikürcü kızı da Ebru Saçar oynuyor.

şen makas ile ilgili görsel sonucu

Kuaför salonunda bir kaç erkek müşteri var. Sonra kuaföre Melek Baykal'ın oynadığı sosyetik, zengin, dedikodu sever müdavim müşteri geliyor. Kendisinin yetişmesi gereken bir uçağı ve acil çekilmesi gereken bir fönü var. Sonra Şen Makas'ta sıradan bir kuaför günü yaşanırken, o günü diğerlerinden ayıracak çok önemli bir gelişme oluyor. Üst katta bir cinayet işleniyor. Üstüne üstlük müşteri görünümündeki polis komiseri kuaförde duruma el koyup, soruşturma başlatıyor.  Artık kuafördeki herkes olağan şüpheli haline gelmiştir. Peki katil kimdir?  İşte oyunun kırılma noktası burasıdır. Biz tüm salon bir araya gelip, soru ve cevaplarla cinayeti kimin işlemiş olduğunu hep birlikte Jess Molho'nun monitörlüğünde bulmaya çalışıyoruz. Bu esnada sosyal medyayı da aktif bir şekilde kullanıyoruz. Artık hepimiz bir dedektifiz. Ve evet suçlunun kim olduğunu biz, hep beraber buluyoruz.
şen makas ile ilgili görsel sonucu

Oyun hakkında düşüncelerime gelecek olursam, ben çok fazla oyunun içine girebildiğimi söyleyemeyeceğim. Nasıl desem, enerjisi biraz düşüktü. Şen Makas benim açımdan tiyatro oyunundan daha çok bir stüdyo şovu gibiydi.  Oyunda soru cevap bölümünü yöneten -oyundaki komiser yardımcısı- Jess Molho'nun televizyon şovlarından çok tanıdık bir yüz olması da beni biraz olumsuz etkiledi sanırım. Tiyatro seyrettiğime kendimi pek ikna edemedim. Oyundaki karakterler çok fazla karmaşık olmadığı halde, bazı roller zayıf kalmıştı ya da çok fazla karikatürize edilmişti, inandırıcılığını yitirmişti. Şen Makas beni alıp, götürmedi.

şen makas ile ilgili görsel sonucu

Klasik tiyatro seyircisi için çok cazip bir oyun olmamakla birlikte, teknoloji ile içli dışlı olan genç kuşağı daha kolay yakalayabileceğini düşünüyorum.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki paylaşımlardan takip edebilirsiniz. Instagram'da ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu



Meraklısına Video: Oyun  fragmanı


Bu arada oyun uzun yıllardır Boston'da sahneleniyor. Tabi ki bir çok kast gelip geçmiş. Fikir vermesi açısından o oyundan da ufak bir paylaşım yapıyorum.

Orijinal oyundan video:


Kendime Not: Bizim takım annem, babam ve ben.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder