7 Mart 2018 Çarşamba

Uyarca - Marmara Üniversitesi Oyunculuk Klübü

Yazan: Friedrich Dürrenmatt
Yöneten: Uğur Can Demirci
Oyuncular: Uğur Can Demirci, Muzaffer Keller, Turanalp Şanlı, Dilan Aydın, Bedran Erat, Mustafa Hayta, Kemal Bilget, Seyit Ali Çoğürcü

Enteresan bir tesadüf oldu. Das Das sahnenin bu sezon oynamaya başladığı Uyarca oyununa gittiğimizde kızımın bir arkadaşına rastladık. Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencisi Uğur Can Demirci de aynı oyunu okul tiyatro kulübünde sahnelemek üzere arkadaşlarıyla birlikte çalışıyormuş. Uğur Can üzerinde çalışmakta olduğu oyunla ilgili o kadar heyecanlı, o kadar tutkuluydu ki, bir solukta o kadar çok şey anlattı ki,  ortaya çıkaracakları oyunu gerçekten merak ettim. Ve yaklaşık dört ay sonra oyunu ilk gösteriminde seyrettim. 




Her yazı kendi bütünlüğünü taşımalı diye düşündüğüm için oyunun konusundan burada da bahsetmek istiyorum. Uyarca Friedrich Dürrenmatt'ın 1972 yılında yazdığı çok vurucu bir kara mizah örneği. Yerin beş kat altında bir laboratuvardayız. Ama bu laboratuvardaki çalışma pek alışık olduğumuz cinsten değil. Burası bilimin lanetlendiği bir yer. Burası bir suç örgütünün cesetlerden kurtulmak için onları sıvılaştırıp kanalizasyon içinde yok ettiği bir suç mahalli. İşin başında sıvılaştırma yönteminin mucidi, bilim adamı eskisi Doc var. Bilim adamı olarak çalışırken, büyük ekonomik krizde önce işini, sonra evini ve ailesini kaybetmiş. Yolu bu suç örgütünün başı Şef'le kesişinceye dek de taksi şoförlüğü yapmış. Şimdi de burada, ceset trafiğinden sorumlu. Düzen böyle yürüyüp giderken hikayeye bir polis şefi olan Cop giriyor. Gelip kurulu düzene, Şef'in şirketine çöküyor. Adına ortaklık deseler de Şef' in eski rahatı kalmıyor. Cop'un işe girmesiyle hitap ettikleri müşteri kitlesi de değişiyor ve hikayeye pek çok kahraman girip çıkıyor. Bunlar oyuna girerken canlı olsalar da çıkarken genelde ölü olan karakterler. Eksi beşinci katta yaşananlara bakınca, sıfırıncı katta, yukarıda ne kadar pis ve kokuşmuş bir düzen var tahayyül bile edemiyoruz. Seyrederken kendi kendimize olaylar daha ne kadar iğrenç olabilir ki diye soruyoruz ve oyun bizi hep şaşırtıyor. 

Uyarca rahatsız, arızalı kahramanları ve yaklaşık 2.5 saatlik süresiyle zorlu bir oyun. Uğur Can Demirci özgün yorumuyla etkileyici bir Uyarca ortaya çıkarmış. Oyundaki karakterler gayet iyi analiz edilmiş. Üstelik kendisi oyunda Doc karakterini de gerçekten büyük bir başarıyla oynuyor. Sahnede çok başarılı bir ekip var. Şef, Cop, kimya sanayi yönetim kurulu üyesi, Doc'un sevgilisi, oğlu gerçekten iyiler. Doc'un oğlunun sıvılaştırma odasından çıktığında sergilediği performans ve kostümü beni gerçekten sarstı. 

Bu genç arkadaşların sergiledikleri oyunculukları, dekoru, aksesuarlarıyla oyuna verdikleri emek o kadar belli ki. En son üniversitede amatör tiyatro topluluğundan oyun izlemiştim. Yıllar yıllar sonra arkadaş annesi kontenjanından bu akşama dahil oldum. Bir salon dolusu pırıl pırıl genç insanla birlikte Uyarca'yı yeniden seyretmekten büyük keyif aldım. Benim için umutlu bir akşam oldu. Bu genç insanları takip etmek gerektiğini düşünüyorum. Oyunları ve alkışları bol olsun.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki paylaşımlardan takip edebilirsiniz. Instagram'da ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu




Kendime Not: bizim takım ben, naz, sıla ve annesi







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder