31 Mart 2019 Pazar

O.B.E.B. - Kumbaracı50


o.b.e.b. kumbaracı50 ile ilgili görsel sonucu

Yazan ve Yöneten: Yiğit Sertdemir
Dekor ve Kostüm Tasarımı: Gamze Kuş
Işık Tasarımı: Yiğit Sertdemir
Özgün Müzik ve Efekt Tasarımı: Erhan Yürük
Oynayanlar: Yiğit Sertdemir, Erkan Kortan, Seda Yürük, Aslı Can Kortan, Gülhan Kadim, Ladin Avşar

Kumbaracı50'nin çok uzun soluklu oyunlarından O.B.E.B.'i seyrettim bu akşam. 1970'li yılların sonu. O.B.E.B (artık her kimse) kadınların olduklarından başka kişiliklere dönmesini sağlayacak gizli bir proje yürütmektedir. Projeden Yiğit Sertdemir'in oynadığı, denekler üzerinde psikodrama ile çalışmalar yapan K.M. sorumludur. Ve hepsi birbirinden enteresan dört kadın denek. Yurt dışında "economics" okumuş, Türkçesi oldukça problemli, deyimlerle başı dertte olan C.T., zengin babanın radikal devrimci kızı P.A., ruhunda çiçekler, kuşlar, börtü böcekler taşıyan, ama nişanlısı tarafından bir şarkıcıya dönüştürülmeye çalışılan pedagog A.D. ve ilk okuldan beri politikacı olmak isteyen M.E.  Elimizdeki yani K.M.'nin elindeki malzeme budur. O.B.E.B. yöntemi bu kadınları acaba neye dönüştürecektir ya da yöntem gerçekten işe yarıyor mu?




o.b.e.b. kumbaracı50 ile ilgili görsel sonucu

O.B.E.B gerçekten çok komik ve çok zeki bir senaryoya sahip. Neredeyse hiç dekorsuz oynanan oyunda herkes bildiğiniz döktürdü. Yiğit Sertdemir yine şaşırtmadı ve gerçekten çok başarılı bir karakter çıkarttı ortaya. Yiğit Sertdemir'i bugüne dek pek çok oyunda farklı rollerde seyrettim ve o tiplerin aynı adamın içinden nasıl çıkabildiğine şaşırıyorum.

o.b.e.b. kumbaracı50 ile ilgili görsel sonucu

Oyundaki dört kadının her biri ayrı ayrı çok iyiydi ama benim favorim Gülhan Kadim'di. Onun bir ay önce Nihayet Makamı'nda seyrettiğim Osmanlı asilzadesinden O.B.E.B'in erkek düşkünü, düzen takıntılı M.E.'sine dönüşmesine bayıldım. Bence komedi ona çok yakışıyor. Aslı Can Kortan da büyük hareketlerle oynadığı A.D. karakterinde beni gözlerimden yaşlar getirecek kadar güldürdü. Oyunun ikinci yarısı ilk yarısına göre çok daha hareketli ve komik. Senaryo da oyuncular da ilk perdede ektiklerini ikinci perdede biçiyorlar. Metin bire on veriyor. Oyun gerçekten çok eğlenceli. Mutlaka seyredecekler listenize alın. Bu arada oyunda kullanılan baş harfler o dönemden, gerçek hayattan birilerini temsil ediyormuş. Gerçek kişilerin isim ve soy adlarının baş harfleri oyunda yer değiştirilerek kullanılmış. Öyle diyolarrr. Ben galiba iki tanesini buldum. Ama diğerlerini çözemiyorum. Bilen varsa ve bana da söylerseniz çok sevinirim.

o.b.e.b. kumbaracı50 ile ilgili görsel sonucu

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebookda entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instaramda @ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu



Kendiem Not: Bizim takım annem ve ben





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder