6 Nisan 2019 Cumartesi

Cimri - Ankara Devlet Tiyatrosu


ankara devlet tiyatrosu cimri ile ilgili görsel sonucu

Yazan: Moliere
Çeviren: Sabahattin Eyüpoğlu
Yöneten: Işıl Kasapoğlu
Dekor Tasarım: Hakan Dündar
Kostüm Tasarım: Funda Karasaç
Işık Tasarım: Osman Uzgören
Müzik: Kemal Günüç
Oynayanlar:
Mustafa Kurt, Tolga Tecer, Gülin Ersoy, Sanlı Baykent, Ayşe Seval Ersu, Kayhan Sarıgöllü, Fulya Koçak, Gürkan Gorbil, İsmet Numanoğlu, Eda Aydınlı, Tuba Erkan Tazebaş, Gökhan Kutum, Barbaros Efe Turkay

Ankara'dan misafirimiz vardı. Moliere'in ölümsüz eseri Cimri, Işıl Kasapoğlu'nun rejisiyle sahnedeydi. Cimri'nin konusunu bilmeyen yoktur. İnsanlıktan çıkacak kadar paranın kölesi olmuş bir adam Harpagon, hem kendisi hem de oğluyla, kızı için "kendince" uygun izdivaçlar planlamıştır. Ama oğlunun da, kızının da, hatta kendisine seçtiği eş adayının da gönüllerinde yatan aslanlar Harpagon'un aklındakilerden çok farklıdır. Bir taraftan evin uşağıyla aşk yaşayan kızı, bir yanda maddi durumu pek de iyi olmayan, çok zarif bir kıza aşık olan oğlu ve oğlunun aşık olduğu kıza çöpçatan aracılığıyla talip olan baba. Acaba bu düğümler nasıl çözülecektir?

ankara devlet tiyatrosu cimri ile ilgili görsel sonucu

"Dünyadaki inanların en az insan olanı, yeryüzündeki canlıların en katı yüreklisi, pintilerin en pintisidir. Onun sevmesinden kuru, onun okşamasından kısır bir şey olamaz. Vermek öylesine zoruna gider ki, selam bile vermez kimseye, onu bile alır; yalnız alır..."

ankara devlet tiyatrosu cimri ile ilgili görsel sonucu

Herkesin bildiği bir metin Cimri. Ucundan, kıyısından da olsa tiyatroya azıcık ilgisi olan herkesin yolu bir şekilde kesişmiştir korkunç Harpagon'la. Ya da benzer insanlarla kendi hayatlarında. Yani kimse kaçamaz Harpagonlardan. Metnin bu kadar bilindik olması aynı zamanda oyunun dez avantajı da oluyor. Seyirci olarak farklı bir yorum görmek istiyorsunuz, beklenti yükseliyor.

ankara devlet tiyatrosu cimri ile ilgili görsel sonucu

Ben genel olarak Ankara Devlet Tiyatrosunun Cimri'sini beğendim. Ama Cimri'yi seyrederken ister istemez Semaaver Kumpanya'nın oynadığı Cimri'yi düşünmeden, iki yorumu karşılaştırmadan yapamadım. Enteresan bir tesadüf olarak Semaver Kumpanya bu Cimri'nin rejisörü Işıl Kasapoğlu'nun kurduğu tiyatro topluluğu. Ortak payda Işıl Kasapoğlu'na rağmen iki yorum  birbirinden o kadar farklı ki. Ama konumuz Ankara Devlet Tiyatrosu'nun Cimri'si. Bence bu oyun farklı dekoruyla ve dekorun oyunculara verdiği farklı hareket kabiliyetiyle öne çıkıyor. Sahnenin tamamını kaplayan öne doğru hafif eğimli tahta bir zemin. Üstünde açılan küçüklü büyüklü kapaklarla hem sahne altı kullanılabiliyor, hem de farklı mekanlar elde ediliyor. Sahnenin üstüne asılan kocaman, şaşalı avize ve etrafına dolanan sarmaşık çiçeklerle hem iç hem de dış mekanlar sembolik olarak bir araya getirilmiş.

ankara devlet tiyatrosu cimri ile ilgili görsel sonucu



Oyun karakterlerinin yorumlanmasına gelecek olursak, Mustafa Kurt'un oynadığı Harpagon'u gayet başarılı buldum. Abartıdan uzak, Harpagon'u karikatürize etmeden, komediyi onun karakterinin özelliklerinden çıkararak yorumluyor.  Uşak La Fleche rolünde Eda Aydınlı başarılı performansıyla oyunun komedi unsurlarından. Ele avuca sığmaz uşak rolünde onu seyretmek gerçekten keyifliydi. Harpagon'un oğlu Cleante rolünde Tolga Tecer, kızı Elise rolünde Gülün Ersoy da göz doldurdular. Ve dönemi yansıtan gösterişli kıyafetleri de çok beğendim.

Semaver Kumpanya'nın Cimri'sinin gönlimdeki yeri saklı kalmak kaydıyla ben Ankara DEvlet Tiyatrosunun Cimri'sini sevdim ve keyifle seyrettim.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebookda entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagramda @ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Oyun tanıtım videosu


Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu



Kendime not: Bizim takım beni naz, merve ve berkay




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder