27 Ağustos 2019 Salı

Suit - Jest Tiyatro


suit jest tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Yazan: Robin Hawdon
Yöneten: Eyüp Emre Uçoray
Yönetmen Yardımcısı: Aziz Caner İnan
Dekor Tasarımı: Tolga Güleryüz
Dekor Uygulama: Murat Yılmaz
Kostüm Tasarım: Gülcan İnce
Oyuncular: Begüm Öner (gelin), Ceyhun Fersoy (sağdıç Tom), Melis Kaygılaroğlu (oda hizmetçisi), Canan Atalay (yataktaki kız)

Efendim sezonu açtık. Açtık demek ne kadar doğru bilemiyorum çünkü bu yaz İstanbul'da sezon kapanmadı. Sezonu kapatmadan açmış olduk böylece.

Suit İngiliz yazar Robin Howdon'un yazdığı, kimin elinin kimin cebinde olduğunun belli olmadığı, otel odalı, bol kapılı, bol girişli çıkışlı, kapı çarpmalı, durum idareli, bol yalanlı oyunlardan. Oyunun konusuna gelince, Bill düğününden önceki gece yakın arkadaşlarıyla birlikte bekarlığa veda partisi yapmış ve içkiyi biraz, yok birazdan biraz fazla kaçırmıştır.

suit jest tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Sonuç olarak sabah bilmediği bir yatakta, bir kadınla birlikte uyanır. Uyandığı odanın müstakbel eşi için hazırlattığı balayı odası olduğunu anlayınca etekleri tutuşur, çünkü gelin düğün hazırlıklarına başlamak için otele gelmek üzeredir. Ama esas problem hala yatakta yatmaktadır. Üstelik Bill'in yataktaki kadının kim olduğu konusunda en ufak bir fikri olmadığı gibi geceye dair de hiç bir şey hatırlamamaktadır. O sırada çocukluk arkadaşı, aynı zamanda sağdıcı da olan Tom otele gelir. Bill kendini ve düğünü kurtarmak için yataktaki kadının Tom'un arkadaşı olduğunu söyleyerek onu ateşe atarken acayip bir oda hizmetçisi de beklenmedik şekilde hikayeye dahil olur. Gelin de otele gelince kadro tamamlanır. Bundan sonrası tut kelin perçeminden tabi becerebilirsen.

suit jest tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Açılan kapanan kapılar, kaçmacalar kovalamacalar ama nereye kadar. Gerçeklerin sonsuza kadar gizli kalmamak gibi huyu vardır. Atalarımız bile üşenmemiş söylemiş: Yalancının mumu yatsıya kadar yanar. Ya peki duygular? İnsanın kalbi yalan söyler mi? Bill kalbinin sesini dinleyecek mi?

Ben fars seyretmeyi seviyorum. Hakkı verilmişse çok da keyif alarak seyrediyorum. Bu aralar gülmeye de çok ihtiyacım olduğu için ruhen bu oyunu seyretmeye çok hazırdım. Dolayısıyla kendimce iyi vakit geçirdiğimi söyleyebilirim.

suit jest tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Suit Jest Tiyatro tarafından sahneye konuluyor. Oyunu geçen sezon izleme listeme almıştım ama bir türlü tarihi denkleştiremedim. Kısmet bugüneymiş demek. Fakat afişte yer alan kadroda değişiklikler olmuş. Damat Bill'i oynayan Ümit Kantarcılar ve yataktaki kadını oynayan Ebru Şahin artık kadroda yoklar. Ebru Şahin'in yerini Canan Atalay almış ama Ümit Kantarcılar'ın yerine gelen oyuncunun adını herhangi bir yerde bulamadım maalesef. Henüz hiç bir mecrada değişiklik yer almıyor. Oyunda damadın sağdıcı, en yakın dostu Tom'u oynayan Ceyhun Fersoy  gerçekten çok başarılıydı, hatta performansıyla beni şaşırttığını bile söyleyebilirim. Kahkahanın pik yaptığı anlar Ceyhun Fersoy'un döktürdüğü sahnelerdi. Ama diğer oyuncular -bu benim şahsi görüşüm- aynı enerjiyi tam olarak yakalayamadılar. Kötü müydüler, hayır ama nasıl söylesem sanki bir şeyler daha iyi olabilirdi hissini verdiler bana. Bir de oda hizmetçisi rolündeki Melis Kaygılaroğlu'nun oyunculuğunu çok abartılı buldum.  Oynadığı karakteri çok fazla karikatürize etti ve inandırıcılığını kaybetti. Bence bu oyuncu değişiklikleri yakın zamanda olmuş. Oyunun biraz daha oturmaya ihtiyacı var. Ceyhun Fersoy'un oynadığı Tom ve ona aynı enerjiyle eşlik edecek bir damat Bill sanırım bir arada harika olurdu ve seyrine doyulmazdı.Bu oyunun daha iyi olabileceği hakkındaki düşüncemi bir kenarda rezerv olarak tutmak kaydıyla bu akşam iyi vakit geçirdiğimi söyleyebilirim.


Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebookda entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagramda @ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına video: Kendi çektiğim selam videosu




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder