22 Ekim 2016 Cumartesi

Aldatma - Şehir Tiyatroları

aldatma şehir tiyatroları ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Harold Pinter
Çeviren: Haluk Bilginer
Yöneten : Ahmet Leventoğlu
Sahne Tasarımı: Aysel Doğan
Kostüm Tasarımı: Nihal Kaplangı
Görsel Tasarım: Kemal Yiğitcan
Işık Tasarım: Kemal Yiğitcan
Efekt Tasarım: Hamza Değirmenci

Oyuncular;
Emma: Şebnem Köstem
Jerry: Gökçer Genç
Robert: Burak Davutoğlu
Garson: Direnç Dedeoğlu

İlk Oyun: 18 Ekim 2016 - Üsküdar Müsaipzade Celal Sahnesi
Süre: 1 saat 30 dakika - tek perde

Şehir Tiyatrolarının 2016 - 2017 sezonu için hazırladığı yeni oyunlardan bir tanesi de Harold Pinter'ın Aldatma oyunu. Aldatma 3 kişi arasında geçen bir oyun. Oyun bir adamla bir kadının -Jerry ve Emma- kafedeki sohbetiyle başlıyor.  Uzun yıllar sonra karşılaşmış iki arkadaş olduklarını, evli olduklarını ve birbirlerinin karı, koca ve çocuklarını da çok iyi tanıdıklarını yaptıkları konuşmadan anlıyoruz.

aldatma şehir tiyatroları ile ilgili görsel sonucu


Sohbet ilerledikçe kadınla adamın sevgili olarak da bir geçmişleri olduğunu ve üstelik evli oldukları halde uzun yıllar gizli bir aşkı paylaştıklarını da anlıyoruz. Sonra geriye doğru akan zamanda değişen sahnelerle Jerry ve Emma'nın ilişkilerinin ve hayatlarının dönüm noktalarına tanıklık ediyoruz. Bu ilişkinin bir tarafı olarak Emma'nın kocası Robert de zaman zaman hikayeye dahil oluyor. Bu hikayenin hiç görmediğimiz ama varlığını hissettiğimiz bir başrol oyuncusu daha var. Jerry'nin doktor karısı. Doğal olarak o da hikayedeki yerini alıyor.

Akan zaman değişen mekanlar eşliğinde bir aldatmanın anatomisini inceliyoruz. Aldatmanın tarafları, aldatanları, mağdurları. Bu hikayede en çok kim aldatıldı? Kaç çeşit aldatma yaşandı? En çok kimin canı yandı? Aşk için nelerden vaz geçildi ya da tersten soracak olursak nelerden vaz geçilemedi. Akış içinde kimi zaman kızarak, kimi zaman acıyarak, arada taraf değiştirerek, bazen de şaşırarak büyük bir keyifle izledim oyunu. Oyun kafamda hala bitmedi. Halen soruları, nedenleri, niçinleri kafamda evirip çeviriyorum.
aldatma şehir tiyatroları ile ilgili görsel sonucu



Aldatma gerçekten çok başarılı sahnelenmiş bir oyun. Sahne tasarımı çok etkileyici. Sahne geçişleri seyirciyi yormadan, gözünüzün önünde gerçekleşiveriyor. Müsaipzade Celal sahnesini daha önce hiç çıplak (bomboş demek istedim) görmemiştim. Sahneyi öyle gördüğümde dekor işini nasıl çözecekler acaba diye düşündüm ama gayet de başarılı çözdüler. Bu noktada "Yaşasın teknoloji!" demek istiyorum. Ben kostümleri de çok başarılı buldum. En ufak detaylara kadar düşünülmüştü.  Mesela Jerry'nin değişen çorapları gibi.

Ve oyuncular çok başarılıydı, oyunculuklar çok etkileyici ve inandırıcıydı. Ben her oyunda bir oyuncuyu kendime daha yakın bulurum, o karakteri evlat edinmiş gibi hissederim. Bu oyunda da Gökçer Genç'i evlat edindim. Belki de efsane Testosteron oyunun ezik biyoloğunu çok sevmemin ve onu 3 kez seyretmemin de bunda bir etkisi olmuş olabilir.
aldatma şehir tiyatroları ile ilgili görsel sonucu





Aldatma iyi bir oyun seyretmek için doğru bir tercih olacaktır. Bence bir kez daha seyredilmeyi hak ediyor.









Meraklısına Not:

Oyun bu kadar ünlü olunca youtube'da pek çok videoya ulaştım. Bir kaç tanesini burada paylaşmak istiyorum. Oyunu seyrettikten sonra bu küçük videoları da seyredin. Eminim siz de benimle aynı düşüncede olacaksınız. Şehir Tiyatrolarının rejisi gerçekten çok başarılı olmuş.


 
 
 
 
 



Kendime Not; Bizim ekip, Esen teyze, Adnan amca, Naz ve ben
Kendime Resim,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder