13 Nisan 2017 Perşembe

Ben Çağırmadım - Şehir Tiyatroları

ben çağırmadım şehir tiyatroları ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Noel Coward
Çeviren / Uyarlayan: Reşiha Vafi, Vasfi Rıza Zobu
Yönetmen: Engin Gürmen
Dramaturg: Özge Ökten
Sahne Tasarımı: Emra Albayrak Şahin
Kostüm Tasarımı: Aysel Doğan
Işık Tasarımı: Murat Selçuk
Efekt Tasarımı: Kadir Arlı
Hareket Düzeni: Doğan Şirin

Oyuncular:
Sıdıka:Neşe Ceren Aktay
Leyla: İrem Arslan
Fahrünnisa: Betül Kızılcık Bavli
Madam: Pelin Budak
Nazım: Engin Gürmen
Hicran: Aslı Seçkin
Mithat: Tolga Yeter

Şehir Tiyatrolarının sezonun sonuna yetiştirdiği oyunlardan Ben Çağırmadım. Çok eğlenceli bir komedi. 5 Nisan'da prömiyerini yapan oyunu 11 Nisan'da seyrettim. Yani oyun henüz çok taze. Orijinal adı "Blithe Spirit" olan oyun Vasfi Rıza Zobu ve Raşiya Vafi tarafından Türkçeye adapte edilmiş. Tiyatroda en sevdiğim an kırmızı, kalın perdenin yavaş yavaş iki yana açılıp, dekorun görüldüğü andır. Bu oyun da en başında dekoruyla yakaladı beni. Perde aralandıkça ortaya pembe tonların hakim olduğu, çok özenilmiş, ince ince detaylandırılmış şık bir ev salonu çıktı. Üstelik dekorun tek özelliği güzel ve özenli olması değil ama ondan daha sonra bahsedeceğim.


ben çağırmadım tiyatro ile ilgili görsel sonucuOyunun konusuna gelince Mithat polisiye roman yazardır. Yazmakta olduğu son romanının konusu da katil bir medyumdur. Kitabı için bilgi toplamak amacıyla Madam diye bilinen çok ünlü bir medyumu karısı ile birlikte verdikleri davete konuk olarak çağırırlar. Genç ve güzel bir kadın olan Leyla Mithat'ın ikinci karısıdır. Güzelliği dillere destan olan Mithat'ın ilk eşi Hicran ise, 5 yıllık evlilikten sonra elim bir kazada ölmüştür. Kaza gerçekten elim midir, onu da sonra öğreneceğiz. Seans gecesine aile dostları Dr. Nazım ve kendisinden oldukça genç ama sonradan görme eşi Fahrünnisa da davetlidir. Madam heybetli fiziği, enteresan giyim tarzıyla eve bir gelir pir gelir. Zararsız deli kıvamındaki hareketleriyle evdeki herkesi terörize etmeyi başarır. Sonunda beklenen seans yapılır. Transa geçen medyum birden bire bayılır ve seans son bulur. Madam seans sırasında çok acayip bir şeylerin olduğu konusunda ısrarcıdır ama ortada  sıra dışı bir durum gözükmemektedir.. Ama aslında gerçekler pek de öyle değildir. Evde beklenmedik, davetsiz bir misafirleri vardır ve bu misafir sadece Mithat tarafından görülmektedir. Sonrasını ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Çarşı pazar bayağı karışıyor. İşte burada yukarıda biraz çıtlattığım dekorun diğer özellikleri devreye giriyor. Kadir Arlı'nın tasarımını yaptığı efektlerle çok eğlenceli sahneler bizleri bekliyor. (ip ucu: bir çeşit perili ev vakası) Aslında oyunun konusuyla ilgili anlatmak istediğim, içimde çok zor tuttuğum bir sürü şey var ama oyunun seyir zevkini kaçırmak istemediğimden daha fazla anlatmıyorum.



ben çağırmadım tiyatro ile ilgili görsel sonucu
Oyunun kostümlerini çok başarılı buldum. Tüm oyuncuların kıyafetleri büyük bir özenle, çok zevkli hazırlanmıştı. Madam'ın kıyafetleri hem çok şık, hem çok orijinal, hem de çok çılgındı. Özellikle her bir kıyafeti için seçilen ayakkabılar  ve gözlükler çok eğlenceliydi. Mithat'ın kıyafetleri çok tarzdı. Leyla'da aşırı şık giydirilmişti. Zaman zaman kendimi kostümlerin detaylarında kaybolmuş buldum desem yalan olmaz. Madam'ın kıyafetlerini de çok kıskandım.







ben çağırmadım tiyatro ile ilgili görsel sonucu
Oyuncular rollerinde gayet başarılıydı ama Madam rolünde Pelin Budak açık ara öne çıktı diyebiliriz. Bu rolü 1970 yılında Adile Naşit oynamış. Acaba o nasıldı gerçekten merak ediyorum. Mithat rolünde Tolga Yeter de enerjisi yüksek bir performans sergiledi  Oyunun ikinci yarısı ilk yarısına göre daha hareketliydi ve süper bir şovla da final yaptı. Çok mutlu ve eğlenmiş olarak terk ettim salonu.

Önümüzdeki sezon bir kez daha seyretmek üzere veda ettim kendisine.

Sizlere Not: Sahnelerde neler oluyor facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamızda yaptığım güncel paylaşımlardan takip edebilirsiniz. Instagram'da ebru_tarm adresindeyim.

ben çağırmadım adile naşit ile ilgili görsel sonucu
Meraklısına Resimler: Vasfi Rıza tarafından sahnelenen ilk versiyondan resimler. Özellikle Adile Naşit resmi efsane.












ben çağırmadım şehir tiyatroları ile ilgili görsel sonucuBu da Mithat, karısı ve davetsiz misafiri nin(!) bir arada olduğu bir resim.





 






Kendime Not: Bizim takım ben, selmuş, müge ve emel yengesi

Kendime Resim: Oyun biletlerim ve kitapçığı
























Meraklısına Video: En ön sırada olduğu için çok zor çekim yaptığım videolarım

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder