10 Nisan 2017 Pazartesi

Nereye de Gidiyor Lan Bu Gemi? - Orta Oyuncular

nereye de gidiyor lan bu gemi ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)
 
Yazan: Ferhan Şensoy
Yöneten: Ferhan Şensoy
Oyuncular:
Ferhan Şensoy
Ali Çatalbaş
Serap Günaydın
Pınar Alsan
Elif Durdu
Müjgan Ferhan Şensoy
Derya Şensoy
 
 
Ferhan Şensoy ve Orta Oyuncular uzun bir aradan sonra yeni bir oyunla perde dediler. Ferhan Usta oyun yaparsa o oyuna gitmek farz olur. Ben de öyle yaptım. Oyunu 10 Nisanda Kadıköy Halk Eğitim Merkezinde seyrettim. Ferhan Şensoy yeni oyununda hepimizin içinde bulunduğu ve maalesef sağından solundan su alan memleket gemisinin nereye gittiğini sorguluyor.
 
 


nereye de gidiyor lan bu gemi ile ilgili görsel sonucuE bu günlerde bizim geminin dümeninde kimler varsa onlar da gizli özne olarak oyunda yerlerini alıyor. Oyunumuz bir apartmanda geçiyor. Emekli bir kat maliki olan Ferhan Şensoy patlayan, çatlayan bombalardan, teröristlerden, fetöcülerden  korktuğu için evinden dışarıya çıkamamaktadır. Birlikte yaşadığı kızı ise onu hayatın içine döndürmeye çalışır. Apartmanda bayağı enteresan bir apartmandır. Her dairede başka bir film dönmektedir. Kimse göründüğü ya da bilindiği gibi değildir. Ha bir de tüm mahalleyi birbirine online bağlayan dedikoducu bir teyzemiz var. Korku insana neler yaptırmaz ki. Korku belasına apartman sakinleri kendi başlarının çaresine kendileri bakmaya karar verirler. Sonra... Sonrası oyunda. Ve evet, oyunda Ferhangi Şeyler'de de olduğu üzere eski tip bir telefon bulunmaktadır ve evet oyunda önemli bir yer tutmakta, zırt pırt çalmaktadır.
nereye de gidiyor lan bu gemi ile ilgili görsel sonucu

Oyunu çok komik bulduğumu söyleyemeyeceğim ama bu tarz tiyatroyu özlemişim. Politik olarak dokunulmaz hale gelmiş / getirilmişleri gizli özne olarak da olsa eleştirmek, mizah konusu yapabilmek bana iyi geldi. Evet Ferhan Şensoy biraz yaşlanmış, biraz ağırlaşmış. Ama olsun. Eskiye dönüp baktığımızda politik tiyatro yapan Levent Kırca tiyatrosunu, Devekuşu Kabareyi, Genco Erkal Dostlar Tiyatrosunu, Nejat Uygur tiyatrosunu, AST'ı bir solukta sayabiliyorum ama bugün çoğu yok maalesef. Sırf bu yüzden bile seyredilmesi gereken bir oyun diyorum.
 
Unutmadan söyleyeyim oyunun başında Ferhan Şensoy'un kendi sesinden cep telefonlarının kapatılması ve kayıt yapılmaması hususunda yaptığı yaratıcı, kışkırtıcı, niyeti olanları caydırıcı hatta ezikleyici konuşması da efsane diyorum. Anons bittiğinde içimde, bu anonsu kaydetmemiş olmanın derin üzüntüsünü ve pişmanlığını hissettim.
 
Son olarak da Ferhan Usta'nın kızlarının biraz daha çalışması gerektiğini düşünüyorum. 

Sizlere Not: Sahnelerde neler oluyor facebook'da entelektüelbaykuşlar sayfamdaki güncel paylaşımlardan takip edebilirsiniz. Instagram'da ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Oyun sonu selam bölümünden bir kuble:


Kendime Not: Bizim takım ben ve Hamit.
 
 

2 yorum:

  1. Muhalif kesimin biraz da olsa nefes alabilmesi için Ferhan Usta bence de çok değerli bir iş yapıyor. Umarım ben de izleyebilirim oyunu, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, aynen katılıyorum. İzlemek, izletmek lazım.
      Sevgiler.

      Sil