17 Mayıs 2017 Çarşamba

Gençlik Konseri - İstanbul Devlet Opera ve Balesi

gençlik konseri istanbul devlet opera ve balesi ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Konser)

Orkestra Şefi: Zdravko Lazarov
İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestrası
Baş Kemancı: Oleksandr Samoylenko

Solistler:
Bengisu Çimen, Berk Dalkılıç, Nihan İnan, Laden İnce, Duygu Aylar Lelik, Fail Mansuroğlu, Ayşe Şenoğul, Oğulcan Yılmaz, Uğur Yılmaz

19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı kutlaması kapsamında  Süreyya'da nefis bir opera akşamı yaşadık.  Çok iyi seslerden özenle seçilmiş ünlü aryaları İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestrası'nın başarılı performansı eşliğinde dinledik. Vivaldi ile Bahara Merhaba konserinde bizi kendisine hayran bırakan Oleksandr Samoylenko de konserde baş kemancı olarak yer aldı. Konserde Mozart'ın Figaro'nun Düğünü ve Sihirli Flüt, Rossini'nin Sevil Berberi ve İtalya'da bir Türk, Donizetti'nin Don Pasquale ve Anna Bolena, Bellini'nin La Sonnambula, Verdi'nin La Traviata ve I Vespri Siciliani ve Dvorak'ın Rusalka operalarından aryalar seslendirildi. Orkestra ve solistler bize büyülü bir akşam yaşattılar. Zamanın nasıl geçtiğini anlayamadan konserin sonuna geliverdik maalesef. Ben burada konser programını da kayıtlara geçmesi için paylaşıyorum. Bu keyifli konseri kaçırsaydım gerçekten çok üzülürdüm. Emeği geçen herkese teşekkürler. Konserden bir kaç aryayı da burada sizlerle paylaşacağım. Tabi ki youtube kayıtlarından.


Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki güncel paylaşımlarımdan takip edenilirsiniz.
Instagram'da ebru_tarm adresindeyim.

Kendime Not: Bu akşam Rüştü Saraçoğlu'nda Fenerbahçe'nin maçı vardı ve yine bir maç günü Kadıköy klasiği yaşandı. Yollar kapatıldığı için neredeyse 1.5 saatte Kadıköy'e ulaşmayı başardım. O sefaletin arkasından dinlediğim konser o kadar iyi geldi ki. Kayıtlara geçsin; yaşadığımı hissettiğim anlardandı.


















Programdan Rossini'nin Il Turco in Italia operasından "per piacera alla signora" aryası. Sizler için Maria Callas ve Franco Calabrese kaydını seçtim.

 
Konserde yukarıdaki aryadaki erkek sesini ve La Sannambula operasından "Vi ravviso, o luoghi ameni" aryasını seslendiren Oğulcan Yılmaz'ın bir kaydını buldum.
 
 
Bu da konserde yer alan sanatçılardan Uğur Yılmaz'dan bulduğum bir kayıt;
 
 
Bu güzel bir sürpriz oldu. Faik Mansuroğlu'nun konserde söylediği aryanın kaydını buldum.
 
 
Son videoda Bengisu Çimen'den gelsin. Konserdeki arya değil ama nefis bir ses.
 

Kendime Not: Bizim takım annem ve ben

Kendime Resim:





 
 

 
 


 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder