20 Mayıs 2017 Cumartesi

Faust - Olan Her Şey Buharlaşıyor

faust olan herşey buharlaşıyor ile ilgili görsel sonucu
Resim yazısı ekle
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Goethe
Uyarlayan ve Oynayan: Uluç Esen

Nasıl bir şey seyredeceğim hakkında fikir yürütemediğim oyunlardan oldu Faust. Bu güne kadar Faust'u okumaya başlayacak cesareti toplayamadım, Okumadım yani Faust'u. Ama operasını seyrettim.  İstanbul Devlet Opera ve Balesi tarafından gerçekten dev bir prodüksiyonla sahneye konmuş nefis bir gösteriydi de onu bildiğimden bu eser tek kişiyle nasıl oynanacak bir tahminde bulunamadım yani.

Uluç Esen çağdaş bir meddah yorumuyla Faust'u bize hem anlattı hem de oynadı. Oyununa arkasındaki projeksiyon perdesine yansıttığı görüntüler, sesler ve ışık eşlik etti. Ayrıca sandığından çıkardığı çeşit çeşit aksesuarları var. Mesela ortasında sinsi sinsi bakan mavi gözler olan bir gözlük. İşte Uluç Esen onu taktığında şeytan ayağımıza geliyordu. Oyun gerçekten tek kişilik. Uluç Esen de tek kişilik dev kadro. Oyunda kullandığı tüm görsel ve işitsel materyali kontrol ettiği kumanda panelini kendisi hazırlamış. Paneli de cebinde taşıdığı homemade bir kumandayla kontrol ediyor ki maliyeti 2.5 TL imiş.


faust olan herşey buharlaşıyor ile ilgili görsel sonucu
Önce tiyatro müdürü, ozan ve palyaçonun konuşmasına tanık olduk. Tabi ki hepsini de Uluç Esen oynuyor. Sonra bizi perdeye yansıttığı kozmik uzay görüntüleri eşliğinde Tanrı
katına, meleklerin yanına götürdü. Oradan tekrar yeryüzüne geldik. Kara bir köpek oldu, Faust'un evine geldi. Gözlüğünü taktı Mefisto oldu, gözlüğünü çıkardı Faust oldu, yine taktı, yine çıkardı. Olaylar gayet Faust devam ederken, günümüzdeki müritlerine de dokunmadan geçmedi. Evet, onlar her yerdeler  ve bizlere çok benziyorlar.

Mefisto: Burada yabancılarla karşılaşırım sanmıştım, Oysa sadece tanıdıklar çıktı karşıma, yazık. (Faust, satır 7740-41)
(Bu cümleyi Uluç Esen'in facebook sayfasından çaldım. Yoksa ben Faust'u okumadığımı söylemiştim.)

Yaklaşık 80 dakika boyunca gerçekten çok eğlenceli zaman geçirdik. Ve evet, tek kişilik de Faust oluyormuş. İsterseniz bir de siz gidip kendi gözlerinizle görün, tek kişilik Faust oluyor muymuş, yoksa olmuyor muymuş.







Meraklısına Not: Uluç Esen oyunun 2016 yılı boyunca Beyoğlu Indigo Dance Club'da, sahnesi olmayan bir mekanda sergilemiş. (Bu bilgi de mimesis internet sitesinden alındı. ) Ama artık Moda Stüdyo sahnesinde. Ve oyun mekanla gerçekten çok güzel bir uyum sağlamış. Bu sezon bitti ama önümüzdeki sezon seyredilecekler listesine ekleyebilirsiniz.


Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu:

 
Kendime Not: bizim takım annem ve ben
 
Kendime resim: sevgili biletlerim
 
 
 
 
 






























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder