2 Temmuz 2017 Pazar

Müfettiş - Tiyatro Lokomotif

tiyatro lokomotif müfettiş ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo -Tiyatro)

Yazan: Gogol
Oyun metni M. Cevdet Anday, Erol Güney, Koray Karasulu ve Nihal Yalaza Taluy çevirileri gözden geçirilerek derlenmiştir.
Yöneten: Bülent Acar
Dramaturgi: Zerrin Yanıkkaya, Bülent Acar,
Kostüm Tasarımı: Meltem Yıldırım Ulukan
Makyaj Tasarımı: Zülal Süer Gök
Müzik Seçimi: Oğulcan Güzeller, Can Algör
Oynayanlar: Bersu Göksel, Cem Anıl Kenar, Mukaddes Kurmuş, Mücahit Koçak, Adem Mülazim,  Furkan Öncü, Oğuzhan Özcan, Dilan Parlak, Şinasi Sırkıntı, Mehmet Solmaz, Ezgi Ulusoy Tamer, Onur Tanyeri, Alican Turan

İnanmayacaksınız ama temmuzda tiyatro buldum. Moda Sahnesinde Tiyatro Lokomotif'den Gogol'un Müfettiş oyununu izledik. Gerçekten çok özenilmiş, emek verilmiş ve verilen emeğe değmiş bir oyun olmuş. Oyun Puşkin'in Gogol'a anlattığı bir anekdot üzerine yazılmış.  Konusuna gelecek olursak; Rusya'nin bir taşra kasabasına tebdili kıyafet gezen bir müfettişin denetime geleceği haberi gelir. Kasabanın kaymakamı ve yedinci, sekizinci, dokuzuncu ya da bilmem kaçıncı dereceden ne kadar memuru varsa hepsini bir telaş alır çünkü bu kasabada devletin dolayısıyla bürokrasinin çarkları çok da olması gerektiği gibi dönmemektedir. Okul müdürü, hastane müdürü, yardım dernekleri müdürü, postane müdürü, savcı, kaymakam panik içindedir. Sonunda müfettişin kim olduğunu bulurlar ve onu uşağıyla birlikte kaldığı otelden alıp kaymakamın evine yerleştirirler. Herkes müfettişin emrine amadedir.  Müfettiş dedikleri genç adamın kimliği aslında bir muammadır. Yani müfettiş acaba müfettiş midir?



tiyatro lokomotif müfettiş ile ilgili görsel sonucu
Dönemin kokuşmuş, yozlaşmış devlet düzenini eleştiren oyun, çılgın kıyafet ve makyajlarıyla, yüksek temposu ve müthiş oyunculuklarıyla ışıklı bir dönmedolap gibi şenlik tadında yanarlı dönerli akıp gitti. Oyun boyunca tablo gibi birbirinden güzel sahneler seyrettik.

Çok yıllar önce AKM'nin büyük salonunda kızımla seyretmiştim aynı oyunu ve yerimizin kötü olmasının da etkisiyle ilk perdenin sonunda çıkmıştık. O yüzden biraz da korkarak gelmiştim oyuna. Ama bu bambaşka bir müfettiş olmuş. Üzerinden geçen onca yıla rağmen oyunun konusunun eskiyememiş olmasını da esefle kınıyorum. Düzen eski tas eski hamam aynen devam ediyor diyeceğim ama orada ufak bir değişiklik oldu. Düzen artık eski tas yeni ayakkabı kutusu devam ediyor.

Oyunculuklara gelecek olursak herkes üzerine düşen görevi fazlasıyla yerine getirdi. Özellikle kaymakam rolündeki oyuncunun performansı çok iyiydi. Farkındaysanız isim veremiyorum çünkü kimin kimi oynadığına dair bilgiye ulaşamadım ve oyuncuların yüzündeki ağır makyajdan dolayı da oyuncuları internetteki resimlerinden de tanıyamadım. Ama bu benim kabahatim mi, hiç sanmıyorum.

Yaklaşık 140 dakika süren oyunu büyük bir keyifle seyrettim. İnternette bu toplulukla ilgili bilgi bulamadım. Tiyatro Lokomotif, sahi siz kimsiniz?

Önümüzdeki sezon mutlaka seyredilecek oyunlar listenize alın derim ben.

 
 
Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki paylaşımlarımdan takip edebilirsiniz.
 
Kendime Not: Bizim ekip annem ve ben
 
Meraklısına Video: Selam videosunu buradan seyredebilirsiniz.
 
 
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder