9 Kasım 2017 Perşembe

Ormanlardan Hemen Önceki Gece - Biriken

İlgili resim

Yazan: Bernard Marie Koltes
Çeviren: Ayberk Erkay
Yöneten, Sahne Tasarımı, Video: Biriken (Melis Tezkan, Okan Urun)
Yönetmen Yardımcısı: Gözde Kocaoğlu
Işık Tasarım: Kemal Yiğitcan
Ses Tasarım / Müzik: Ömer Sarıgedik
Dekor Uygulama: Jesse Gagliardi
Afiş Tasarımı: Emre Erdem
Oyuncu: Rıza Kocaoğlu
Arya: Sposa Son Disprezzata - Vivaldi
Soprano Simge Büyükedes




Riza Kocaoğlu'nun tek başına oynadığı oyun benim açımdan enteresan bir sahne deneyimi oldu. Sahnedeki isimsiz genç adam arkadaş diye seslendiği birine içini döküyor. Yağmurlu bir gecede, sırılsıklam ıslanmış bir halde, sokaklarda dolaşırken anlatıyor. Anlatacak çok fazla şeyi var. Susmadan, hikayelerini birbiri ardına sıralıyor.



ormanlardan hemen önceki gece ile ilgili görsel sonucu
Bu genç adam kim bilmiyoruz ama anlattıklarından çıkardığımız ipuçlarımız var. Bir kere kendisi Avrupa'da yaşayan bir sünnetli. Ve ben onun Yahudi değil de Müslüman olduğunu düşünüyorum. Işçi yok eski bir işçi, çünkü şimdi işsiz ve umutsuzca kalacak bir otel odası arıyor. Bütün gece olmasa da olur. 2 saat için bile olsa o kuru odayı o kadar içten istiyor ki. Ah bir kalacak yeri olsa. Sonra Momo'dan bahsediyor. Sadece bir kez seviştiği ve sonra umutsuzca günlerce beklediği aşkından.



ormanlardan hemen önceki gece ile ilgili görsel sonucu
Cuma akşamları işten sonra gidilen eğlencelerden bahsediyor. Bir işi olmadığı için artık gidemediği eğlencelerden. Ne çok anlatacak şeyi var. Sanki umutsuzca anlatıyor. Sanki kendi sesini duymazsa yok olacakmış da yok olmamak için anlatıyor. Şimdiyi anlatıyor, geçmişi anlatıyor. Anlattıklarını hep kaybedenin, ötekinin  gözünden anlatıyor. Kocaman bir yalnızlık ve kaybolmuşluk monoloğu dinliyoruz. Ve Rıza Kocaoğlu sahnede devleşiyor. İnanılmaz bir performans seyrediyoruz.

ormanlardan hemen önceki gece ile ilgili görsel sonucu
Oyunun içeriğinden çok Rıza Kocaoğlu'nun oyunculuğu öne çıkıyor. Zaman zaman metinden kopup oyuncunun devinimlerinde kaybolduğumu fark ediyorum. Ve oyunun sonuna doğru Simge Büyükedes'in sesinden dinlediğimiz Sposa son disprezzata aryası. Salonu öylesine doldurdu ki, içinde kaybolmuş gibi hissettim kendimi.

Metinde noktalama isareti kullanılmadığını okudum bir yerde. Rıza Kocaoğlu da sanki noktasız, virgülsüz oynadı oyunu.  Ormanlardan Hemen Önceki Gece benim için seyretmesi zor bir oyun oldu. Oyun bittiğimde kulağımda Simge Büyükedes'in muhteşem sesi ve kafam oldukça karışık olarak ayrıldım salondan.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu Facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki paylaşımlardan takip edebilirsiniz.
Instagram'da ebru_tarm adresindeyim.



Meraklısına Video: Oyun Fregmanı



Meraklısına Video 2: Bu da Simge Büyükedes'in nefis sesinden Sposa son disprezzata aryası eşliğinde oyun görüntüleri.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu




Kendime Not: Bizim takım Müge ve ben





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder