19 Nisan 2018 Perşembe

Bahar Konseri - İstanbul Devlet Opera ve Balesi

bahar şarkıları istanbul devlet opera ve balesi ile ilgili görsel sonucu
Solistler:
Esra Abacıoğlu Akcan
Muzaffer Dingil
Önay Günay
Efsun Öztoprak
Ayşe Sezerman
Ayten Telek
Piyano:
Hüesyin Kaya

Bu akşam Süreyya Operası'nda keyifli bir konserle bahara merhaba dedik. Konser için bahar temalı aryalardan oluşan bir seçki hazırlanmış. Kadıköy'de oynanan Fenerbahçe - Beşiktaş derbisine rağmen zar zor da olsa konsere yetişmeyi başardım. Süreyya operasının kırmızı koltuklarına kuruldum ve Hüseyin Kaya'nın piyanosu eşliğinde birbirinden güzel eserler dinledim.





Konserin en'leri:
1-) Hüseyin Kaya'nın çaldığı Chopin'den Grande Valse Brillante, Mi Majör Op.18 - "Mariage d'Amour" parçası. Bu güzel eser çalınırken sahnedeki dev perdede binlerce tomurcuğun çiçek açmasını seyrettik. Ruhumuz yıkandı.


2-) Yeni bir sesle tanıştım. Genç bir tenor, Muzaffer Dingil. Konserde Tosti'den Aprile ve Leoncavello'dan Mattinata parçalarını söyledi. Youtube'de bulduğum bir kaydı var. Onu da burada paylaşıyorum.



3-) Ayten Telek Listz'den ve Rahmaninov'dan iki eser seslendirdi. Ben onun sesini ve yorumunu çok etkileyici buluyorum. 

4-) Ve gecenin son parçası Efsun Öztoprak'tan H. Villa - Lobos'tan Tarde uma nüvem rosea lenta e transparante parçası. Piyanoya çello da eşlik etti ve bu iki enstrümanın arasında Efsun Öztoprak'ın sesi o kadar etkileyiciydi ki. Ruhuma iyi geldi. Bu nefis parçanın bir kaydını burada paylaşıyorum. Maalesef Efsun Öztoprak kaydı değil ama bu parçayı dev perdede açan çiçekler, uçan kuş görüntüleri eşliğinde seyrettiğinizi hayal etmenizi rica ederim.

 

Bu güzel akşam için emeği geçen herkese teşekkürler. Konserin tekrarı 12 Mayıs'ta Süreyya Operası'nda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder