18 Kasım 2018 Pazar

Baş Belası - Sahne 27


baş belası tiyatro 27 ile ilgili görsel sonucu

Yazar: Sam Bobrick
Çeviren: Ekin Tuncay Turan
Yöneten: Melih Madan
Oyuncular:
Su Demir
Yiğiter Bür
İshak Burak Ocak


Sam Bobrick evvelce oyunlarını seyrettiğim bir oyun yazarı. Daha Önce Ali Poyrazoğlu tiyatrosundan Oğlum Çiçek Açtı, Duru Tiyatro'dan İki Bekar ve Komedia Türk'den Travis Pine oyunlarını seyretmiştim. Biyografisinde en sevilen oyunlarından birisinin de Baş Belası olduğunu okumuştum. Sahne 27 diye daha önce duymadığım bir tiyatro topluluğunun oyunu sahnelediğini duyunca da hemen biletimi aldım.   

Oyun bir psikiyatrisin muayenehanesinde geçiyor. Kendi kendisine "sinir bozucu adam" teşhisi koyan Ethan bu durumundan kurtulabilmek için Dr. Wells'in muayenehanesine gider. Ethan aslında kendisinin düşündüğünden çok daha fazla sinir bozucudur ve Dr Wells ile yaptığı bir kaç seanstan sonra elde ettikleri tek gelişme Dr. Wells'in ayarlarının bozulmasıdır ve Dr. Wells'in bir müddet işinden uzak kalması gerekmektedir.


baş belası tiyatro 27 ile ilgili görsel sonucu

Biz buna bir çeşit iş kazası da diyebiliriz. Bozulan dengelerin, alt üst olan sinirlerin eski haline gelmesi için ufak bir ara. Bu şartlar altında Ethan'in tedavi programını Dr. Wells'in kocası Dr. Gates devralır.

baş belası tiyatro 27 ile ilgili görsel sonucu

Ama hasta çetin cevizdir. Hali hazırda ardında bir leşi (Dr. Wells) vardır ve şimdi de itinayla Dr. Gates'in sinirleri ve onların karı koca olarak ilişkileri üzerinde çalışmaktadır. Bakalım kendi kendisine "sinir bozucu adam" teşhisi koyan ve aslında bunda aşırı mütevazi davranan Ethan, benzersiz kişiliğiyle doktor karı kocanın hayatında ne gibi hasarlara ya da facialara yol açacaktır?

baş belası tiyatro 27 ile ilgili görsel sonucu

Oyun olarak Baş Belası'nın gayet eğlenceli bir konusu var. Fakat seyir zevki olarak maalesef aradığımı pek bulduğumu söyleyemeyeceğim. Oyunu izledikten sonra ben öyle bir Ethan hayal ettim ki,onu seyrederken, seyirci koltuğunda oturan ben bile uzanıp onun gırtlağını sıkmak, yüzüne iki tokat atmak istemeliydim. Ama öyle hissetmedim daha doğrusu sahnedeki oyuncular o duyguyu bize geçiremediler.   

Oyunla ilgili olarak söyleyebileceğim tek şey üzerinde daha çalışmaya ihtiyacı olduğudur. Oyunla ilgili ekibin en başarılı olduğu yer ise hazırladıkları el ilanlarına gösterdikleri özendi. Umarım ekibin ileride daha keyifli işlerini izleriz. 

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'ta entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagramda ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu



Kendime Not: bizim ekip annem, ben  ve Müge



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder