27 Mart 2019 Çarşamba

Korsan Çıkmazı - Rint Tiyatro


korsan çıkmazı rint tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Eser: Nezihe Meriç
Uyarlayan: Polat Yıldız
Yönetmen: Eser Karabil
Dramaturg: Bade Osma Erbayav
Işık Tasarım: Ercan Ertan
Afiş Tasarım: Onurcan Çelebi
Oyuncular: Mukaddes Kurmuş, Onurcan Çelebi, Irmak Kazımoğlu


Nezihe Meriç'in aynı isimli kitabından uyarlanan oyun genç bir grup olan Rint Tiyatro tarafından sahneleniyor. Oyuna kitabı okumadan gitmiştim ama oyunu izlerken kendimi kitabı okuyor, kitabın içinde yüzüyor gibi hissettim. Kitap (dolayısıyla oyun) Cumhuriyetin ilk kuşağına mensup iki kadının çocukluğu, okul hayatı, aşkları, evliliklerini yine bu iki kadının çocukluklarından başlayan samimi arkadaşlıklarını merkeze koyarak anlatıyor. Oyuncular bazen anlatıcı oluyorlar, sonra aniden oyuna geçiyorlar, geçmişe gidiyorlar, kendi zamanlarına dönüyorlar, sonra yine anlatıyorlar. Ve geçişler o kadar doğal ve yaratıcı ki. Oyunu izlerken Meli'yi, Berni'yi, Ahmet'i, Adnan'ı yakından çok yakından tanıdığımı hissettim.

korsan çıkmazı rint tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Cumhuriyetin kuruluşuna tanıklık etmiş kuşaklardaki çoskuyu, o özel ruhu, Cumhuriyet İstanbul'unu buldum onlarda. Bir şeyler başarmak için, genç Cumhuriyeti yüceltmek için canla başla çalışan, o aydınlık ruhlu Cumhuriyet neslini gördüm. O günlerin ruhu iyi geldi bana.

korsan çıkmazı rint tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Oyunun sahnelenmesine gelince Rint Tiyatro çok az bir dekor ve kostümlerin yardımıyla dönemin ruhunu yakalamayı başarmış. Berni'yi oynayan Irmak Kazımoğlu, Meli'yi oynayan Mukaddes Kurmus İspir ve Ahmet'le Adnan'ı oynayan Onurcan Çelebi çok başarılıydı, çok doğaldı. Abartıdan uzak, kitap okuyormuş gibi akıp giden karakterler. Gerçekten çok keyif alarak seyrettim. Oyunda sanki ışıkla ilgili bir sorun vardı. Bana teknik bir sorun yaşandı gibi geldi.

İlgili resim

Kitabın sahne uyarlamasını yapan Polat Yıldız 22 yaşında, çok genç bir edebiyat öğrencisi. Oyundan sonra kendisiyle tanışma fırsatı buldum. nezihe Meriç'in tüm eserlerini okumuş. Kendisine hayran olmuş ve onun en bilinen eseri Korsan Çıkmazı'nı sahneye uyarlamaya karar vermiş. Ve iyi ki de yapmış. Ben de onun ve Rint Tiyatro'nun sayesinde nezihe Meriç'le tanışmış oldum böylece. Hiç tanımadığım, daha doğrusu kimsenin tanımadığı çok taze bir tiyatro topluluğundan, daha önce okumadığım bir yazarın oyununu seyretmek için biletimi alırken, oyunla ilgili hiç bir beklentim yoktu aslında. Bu oyun benim için sezonun sürprizlerinden oldu. Büyük bir keyifle seyrettim. Sizlere de tavsiye ederim. Alkışları bol osun.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebookda entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagramda @ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu


Kendime Not: Bizim takım ben ve Naz









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder