26 Mart 2019 Salı

Terk - Dasdas Tiyatro


terk dasdas ile ilgili görsel sonucu

Yazan: Milaye Zengin
Yöneten: Serkan Salihoğlu
Yapımcı: Öykü Karayel, Nisan Ceren Göknel
Sahne ve ışık tasarımı: Cem Yılmazer
Dramaturg: Erdem Avşar
Oyuncular: Reha Özcan, Öykü Karayel


Reha Özcan ve Öykü Karayel'in oynadığı oyun bir psikologun odasında geçiyor. Marjinal giyimli, asi tavırlı, çok genç bir kadın ilk seansı için psikologa gelir. Çok rahatsızdır çünkü orada annesinin zoruyla bulunmaktadır. Ama ilk andan itibaren bir şeyler ters gider. Kadından mı yoksa adamdan mı pek bilemiyorum ama aralarında psikolog danışan ilişkisi pek kolay kurulamaz. Ortam gerilir. Kör topal seans tamamlanır ama gün kolay bitecek gibi değildir. Hatta gün pek çok sırra gebedir. Hasta doktor ilişkisi acaba nelere evrilecektir?

Yaklaşık 75 dakika süren tek perdelik oyun konusuyla beni maalesef pek içine alamadı. Oyuncu kadrosundan dolayı beklentimin çok yüksek olmasının da belki bu duyguda payı vardır diye düşünüyorum. Sahnedeki adamla kadının yaşadıkları bana gerçekmiş gibi gelmedi. Oyunun duygusu bana ulaşmadı.


terk dasdas ile ilgili görsel sonucu


Bununla beraber oyunun dekorunu çok başarılı buldum. Dasdas'ın aslında gerçek bir sahne olmayan (bu tabi benim şahsi fikrim) hem zemin sahnesinde yüksek platformlu bir dekor kurulmuş. Kare şeklindeki platform sivri köşesi seyirciye bakacak şekilde yan çevrilerek yerleştirilmiş. Odanın arka iki kenarı oda duvarı ve dekorla kapatılmış, diğer kenarları açık bırakılmış. Platformun altı kalın, ışıklı bir şerit panoyla çevrelenmiş. Şerit pano aynı zamanda aydınlatma elemanı olarak ışık tasarımında da kullanılmış.

terk dasdas ile ilgili görsel sonucu

Dekoru sevmemin esas sebebi hem zemin sahnelerin aslında seyir zevkini ne kadar bozduğunu bana ispatlaması oldu. Böylece dekor ve oyuncular kocaman boşlukta kaybolmamış, sahne seyirciye yaklaşmış. Süper olmuş. Dasdas'ta ilk defa tiyatro seyrettiğim hissin yaşadım.

terk dasdas ile ilgili görsel sonucu

Terk pek benim tipim bir oyun olmamış maalesef. Ama kadrosu için seyredilebilir.

Oyun tanıtımından:

"Gerçek böyle buruşturur işte yüzünü. Sonra iyi gelir ama. Bir daha istersin."
Süresi çoktan aşılmış bir seans. Terk edemeyen genç bir kadın. Gitme diyemeyen bir terapist. Kalp kıran erkeklerin, kadınların, rastlantıların, kayıp babaların, durmayan yağmurun ve iyileşmenin hikayesi.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebookda entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagramda @ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu



Kendime Not: Bizim ekip ben ve Naz. 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder