25 Mart 2019 Pazartesi

Yıldız Tozu - Gaca Tiyatro


yıldız tozu tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Yazan: Duşan Kovaçeviç
Çeviren: Bilge Emin
Yönetmen: Nail Pelivan
Yönetmen Yardımcısı: Enver Öksüz
Ses ve Işık: Kadir Ceylan, Melis Özgültekin
Afiş Tasarımı: Erkan Atay
Oyuncular: Burcu Yaşar, Enver Öksüz, Nevran Yıldız, Süleyman Köseoğlu


Duşan Kovaçeviç deyince benim aklıma ilk Profesyonel oyunu gelir. Ve tabi ki Yetkin Dikinciler ve Bülent Emin Yarar.  Ocakta Bahar oyunundan uyarlanan Yeraltı filmi, Tiyatro Adamdan seyrettiğim İntiharın Genel Provası, Şehir Tiyatrolarından seyrettiğim Ocak'ta Bahar da Profesyonel'in ardından bir bir sükun ederler. Ama illede Profesyonel. İşte bu nedenle Duşan Kovaçeviç benim için çok özel bir yazar. Onun daha önce seyretmediğim bir oyunun sahneleneceğini duyunca da çok heyecanlandım.






yıldız tozu tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Yıldız Tozu Türkiye'de ilk kez Goca Tiyatro tarafından sahneye konmuş. Oyun bir çeşit komşunun tavuğu komşuya kaz görünür hikayesi. Duşan Kovaçeviç iki evli çift üzerinden monotonlaşan ilişkileri, yeni heyecan arayışlarını, terk edişleri (komşunun tavuğu kaz ilişkisi), tutunamayışları ve geri dönüşleri (her horoz kendi çöplüğünde öter) absürt komedinin dilini kullanarak anlatıyor. İlişkiler  o evde de bu evde de aynı sona doğru hızla yol alıyor ve rutine bağlanıyor. Hikayeye çılgın bir garson, koca canavarı bir teyze, sarhoş bir arkadaş, aynalı sazan balığı ve horoz şekerleri de katılıyor.

yıldız tozu tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Oyunu seyretmeye çok büyük bir hevesle geldim ama maalesef aradığımı bulamadım. Goca tiyatronun yorumu oldukça amatör olmuş. Oyunun çok daha yaratıcı ve eğlenceli sahnelenebileceğini düşünüyorum. Yine de Yıldız Tozu'yla tanışmak güzeldi. Umarım yolumuz farklı yorumlarla tekrar kesişir.

Sizlere Not. sahnelerde neler olduğunu facebookda entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. İnstagramda @ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu


Kendime not. Bizim takım yalnız ben










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder