22 Nisan 2019 Pazartesi

Açık Aile - Tiyatro Yeniden


açık aile tiyatro yeniden ile ilgili görsel sonucu

Yazan: Dario Fo ve Franca Rame
Çeviren: Füsun Demirel
Yönetmen: Dersu Yavuz Altun
Dekor ve Kostüm Tasarımı: Onur Özcan
Oynayanlar: Özge Özberg ve Kubilay Penbeklioğlu

Bu akşamın oyunu Tiyatro Yeniden'in sahnelediği, Dario Fo ve Franca Rame'nin yazdığı Açık Aile oyunuydu. Tipik bir erkak orta yaş bunalımının gölgesinde yaşanan, kahkahalarla bezeli bir aile dramı. 50+ yaş muhasebecimiz geçirdiği orta yaş bunalımı gereği (Allah'm önümde çok az zaman kaldı. Hepsi benim olmalı, ben daha gencim duygusuyla) evdeki karısı dışındaki tüm dişilerin peşinde koşmaktadır. Kadın kocasının ağır çapkınlık darbeleri altında ezilmekte ve bu sorunla giriştiği bir seri intihar  denemesiyle baş etmeye çalışmaktadır. Depresyon onun ikinci adresidir. Girip girip, çıkmaktadır. Tabi bu durum 50+ adamı daha fazla dışarıya doğru itmektedir.

Sonunda adam karısına hayalindeki ve de aklındaki açık evlilik fikrini açar ve ağzından girip, burnundan çıkarak ya da zayıflığından ve de çaresizliğinden faydalanarak, bu duruma ona kabul ettirir.


açık aile tiyatro yeniden ile ilgili görsel sonucu

Artık evlilikleri erkeğin tarafından, karısının da izniyle, bir ucundan açılmıştır. Her şey adamın rüyalarındaki gibidir. Gelsin sarışınlar, gitsin esmerler. Hatta nasıl olsa sevgili karısının yüzü yumuşaktır, eve bile gelsinler. O kadar yani. Adamın bu mutlu yaşantısı, evlililiğin diğer ucunun da kadın tarafından açılmasına dek sürer. İşte o zaman iki ucundan da açılan "açık evlilik" müessesesi şiddetli cereyan yapmaya başlar ve cereyanda kalan adam birden üşütüverir.


İlgili resim

Açık aile yılları geride bırakmış, çocuklarını yetiştirmiş orta yaşlı bir ailede kadın ve erkek hallerini anlatan bir oyun. Aslında belki kendi ailemizde belki çevremizde hemen her yerde rastladığımız çok bilindik bir antrapoz hikayesi Açık Aile.  Oyun geçen yıllara, eskiyen ve de sıradanlaşan duygulara vurgu yaparken açık aile kavramının kadında yarattığı travmayı, aileyi kavramını yerle bir edişini komik bir dille anlatıyor.  Ama oyunda enteresan bir denge var seyrederken adama da çok kızamıyorsunuz, kadına da fazla üzülemiyorsunuz.

İlgili resim

Doğruyu söylemek gerekirse hiç bir beklentim olmadan, sadece Özge Özberg'i seyretmek için gitmiştim oyuna. Ama Açık Aile'yi seyretmek bu yoğun ülke gündeminin ve bunca stresin arasında bana çok iyi geldi. Çok güldüm, rahatladım, pek hoş vakit geçirdim. Özge Özberg ve Kubilay Penbeklioğlu'nu sahnede ilk kez seyrettim  ve her ikisini de çok başarılı buldum.

İlgili resim

Şöyle bir kafam dağılsın, az biraz gevrek gevrek gülelim  ya da karı koca gidelim oyunu seyredip, geçmişi deşeleyip, azıcık kavga edelim diyorsanız Açık Aile oyununu tavsiye ederim.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu Facebookta entelektüelbakuşlar isimli sayfamdan takip edebilirsiniz. Instagramda@ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Oyuncularla yapılan röportaj videosu



Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu



Kendime Not: bizim ekip annem ve ben










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder