6 Nisan 2017 Perşembe

Yatak Odası Diyalogları - Çolpan İlhan - Sadri Alışık Tiyatrosu

yatak odası diyalogları tiyatro ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Birol Güven
Yöneten: Galip Erdal
Dekor: Yekta Özdemir
Işık Tasarımı: Cengiz Özdemir
Kostüm: Funda Sarı
Ses Efekt Ersin Aşar

Oyuncular:
Levent Ülgen - Ahmet
Goncagül Sunar - İpek
Melda Narin Güler - Aile dostu ve psikolog Yaşar
Hasan Erdem - Ahmet'in arkadaşı


Oyun Birol Güven'in 2006 yılında yazdığı aynı isimli kitaptan uyarlanmış. Oyunda evli bir çiftimiz var. Ahmet ve İpek. Onların evlilik hayatlarını izliyoruz. Aralarında yaşanan atışmalar, ufak tefek kırgınlıklar, aynı olaydan çıkan farklı anlamlar, seks hayatları, yani hayat, onların hayatı, ama aslında hepimizin hayatı anlatılıyor sahnede.


Karısına çok aşık, mümkün olan her an karısıyla sevişmek isteyen ve sevişebilmek için her şeyi yapan, hayatı ritüellerden uzak basit yaşamak isteyen, çoraplarını ancak karısının zoruyla her gün değiştiren, ayağından çıkardığında durum kontrolü yapmak için koklayan, yatağın üzerine örtülen süslü yatak örtüsünün ne işe yaradığını çözemeyen bir adam Ahmet.
yatak odası diyalogları tiyatro ile ilgili görsel sonucu

İpek ise, benle evli olduğuna göre nasılsa beni seviyordur demeyip, hala beni seviyor musun, beni güzel buluyor musun diye soran, bu soruların cevabını sık sık bizzat kendi kulaklarıyla duymak isteyen, romantizm arayan, seviştikten sonra arkanı dönüp uyuma, bak çok bozuluyorum diyen, ya da sevdiği dizinin hiç değilse sonunu seyredebilmek için orgazm taklidi yapan ama kocasını çok seven bir kadın.







yatak odası diyalogları tiyatro ile ilgili görsel sonucuBirbirlerini kıskanıyorlar, kavga ediyorlar, küsüyorlar, barışıyorlar ve tabi ki hayatlarının merkezinde cinsellik var. Biz de olayları hem kadın bakış açısından hem de erkek bakış açısından görüyoruz. Yani kısacası sahnede kendimizi seyrediyoruz. Oyun en azından ucundan köşesinden hepimizin hayatına değiyor. Oyun esnasında üst yazı olarak duvara yansıtılan ünlü filozofların aşk, evlilik ve cinsellik üzerine söylediği sözler de sahnede anlatılanı bir nevi pekiştiriyor, hatta komedinin dozunu katmerliyor.

Levent Ülgen'i yıllar sonra yine sahnede izleme fırsatını yakaladım. En son Devlet Tiyatrosu'nun bir oyununda seyretmiştim onu.
Yatak Odası Diyalogları'nda Levent Ülgen, Ahmet rolünde çok başarılı, hatta döktürüyor da denebilir. İpek rolünü oynayan Goncagül Sunar'ı ilk kez sahnede seyrettim. İnternetteki bazı haberlerde yazdığına göre Yatak Odası Diyalogları Goncagül Sunar'ın ilk tiyatro oyunuymuş. Bence gayet başarılı. Bir de kıskançlık yüzünden araları açıldığında Ahmet ve İpek'in aile danışmanına gittikleri sahne var ki, orada da psikolog rolünde Melda Narin Güler döktürüyor. Belki de oyunda en çok güldüğüm anlar bu sahneydi.

Bir de oyunu seyrederken seyircileri seyretmek de ayrı bir keyifti. Bazı esprilere diğerlerinden daha çok gülenler, dönüp yanındakinin yüzüne imalı bakanlar, birbirini dürtenler. Velhasıl dedim ya, aslında oyun hepimizi anlatıyor.
yatak odası diyalogları tiyatro ile ilgili görsel sonucu

Keyifli zaman geçirmek, gündemden biraz uzaklaşmak için iyi bir tercih olur Yatak Odası Diyalogları.

Sizlere Not: Sahnelerde neler oluyor facebook'da entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki güncel paylaşımlarımdan takip edebilirsiniz. Instagramda ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Not: Oyuncularla ilgili internette gezinirken Levent Ülgen hakkında Vikipoediaya'da enteresan bir şey okudum. ODTÜ Fizik bölümün'den 4 ortalama ile mezun olmuş kendisi. 4 diyorum, yani tam not diyorum.

Meraklısına Video: Oyundan çektiğim selam bölümü

 
 
Oyundan bir küple;


 
 
Kendime Not: Bizim takım ben ve müge
 
Kendime Resim:
 

 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder