2 Nisan 2017 Pazar

Bay Jerry'nin Yeri - Kabile Sahne

bay jerry'nin yeri kabile sahne ile ilgili görsel sonucu
(Nazimo - Tiyatro)

Yazan: Barış Yücedağ
Kostüm ve Işık Tasarımı: Sevecen Başoğlu ve Serhan Demirhan
Oyuncular:
Mahir Akgündoğdu
Talha Kaya
Müzikler: Kabile Trio
Arda Özkan
Güney Kumaş
Yasin Oyoz


Bay Jerfry'nin Yeri oldukça enteresan bir oyun. Moda Sahnesi Küçük Salonda yaklaşık 30 kişilik bir grup olarak seyrettik oyunu. Salona girerken bizleri altın rengi parlak garson yelekleri giymiş oyuncular karşıladı ve bu çok kibar garsonlar yerlerimize kadar bizlere eşlik etti ve her birimizle tek tek ilgilendi.  Ama tüm bu nezakete rağmen içimde tedirgin bir his oluştu. Çünkü sahnenin ortasında beyaz tebeşirle çizilmiş bir ceset krokisi vardı. Belli ki olay yakın zamanda olmuştu, çünkü tebeşir çizgiler henüz hiç silinmemişti, taptaze duruyordu. Jerry'nin Yeri belki bir jaz kafe, belki bir restoran belki de bir bar. Ya da hepsi birden.




bay jerry'nin yeri kabile sahne ile ilgili görsel sonucu


bay jerry'nin yeri kabile sahne ile ilgili görsel sonucu
Bizler de bu yerin müdavimleri gibiyiz. Giriş, gelişme, sonuç formatına kesinlikle uymayan daha çok boşlukları bizim tarafımızdan doldurulması beklenen bir metni var oyunun. Dolayısıyla aynı oyunu izlesek de her birimizin oyundan anladığı -tabi bu benim şahsi fikrim- birbirinden farklı oldu. En azından biz dört kişilik bir gruptuk ve bu bizim için böyleydi.
Ben size biraz oyundan benim ne anladığımı anlatayım.  Bay Jerry'nin yerinde iki garson aralarında konuşuyor. Enteresan bir çalışma ortamı burası. Mesela kimse kimsenin ismini bilmiyor.





bay jerry'nin yeri kabile sahne ile ilgili görsel sonucu
Çalışanların numarası var. Biz de Mr. 5 ile Mr. 13'un konuşmasına tanık oluyoruz. Ben Bay Jerry'nin yerini korkunç karanlık işlerin döndüğü bir yer olarak algıladım. Orada geçmişte kan revan korku filmi tadanda  olayların yaşandığı fikrine kapıldım. Adı olmayan bu garsonlar da aslında bunun farkında. Onlar bu olayların tanığı, belki de bir çeşit kurbanı. Suça iştirak diyemesek de tanık olmanın verdiği tedirginlik içindeler. Ama karşılıklı olarak kim neyi ne kadar biliyor bilmedikleri için birbirlerini yoklayarak ve zaman zaman geçmişe giderek olup bitenleri gözden geçiriyorlar. O nedenle de aralarındaki diyaloglar bizler için çok açık ve anlamlı değil. Mr. 5 ve 13'ün büyük bir saygıyla ve -bence- ölesiye korkuyla bahsettikleri Bay Jerry de hiç tekin biri değil. Sanki orada katiline aşık kurbanlar var.  Bu arada garsonların sohbetleri ağırlıklı mutfak ortamında geçiyor ve tezgahta sebzelerle uğraşırlarken ellerinde hep bir bıçak olması da gerilim hissini artırıyor.
Ben oyunun genel anlamına takılmadım. Zaten öyle kendi içinde bir bütünlük taşıyan dört başı mamur bir anlam da çıkaramadım.

1 saat süren oyunda anların ve müziğin tadını çıkarmaya çalıştım. Kabile Trio grubunun çaldığı keyifli müzikler, oyuncuların arada söylediği küçük parçalar ve bir de garson birliği marşı çok hoştu. Çok küçük bir salonda oyuncu ve seyirciler olarak karşılıklı enerjilerimizin birbirine karıştığını hissettik. Çok enteresan bir seyir deneyimi oldu.

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'da entelektuelbaykuşlar sayfamdaki paylaşımlardan takip edebilirsiniz.
Instagramda ebru_tarm adresindeyim.

Kendime Not: Bizim ekip annem, ben, kızım ve Müge






Meraklısına Video: Kendi çektiğim selam videosu burada (çekerken çok zorlandım, görüntüden sizde anlayacaksınız)


Kendime Resim:









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder