3 Mayıs 2018 Perşembe

Düğün - Sarı Sandalye

düğün sarı sandalye tiyatro ile ilgili görsel sonucu
Yazan: Bertol Brecth
Çeviren: Yılmaz Onay
Yönetmen - Işık Tasarımı: Doğan Nalbantoğlu
Oyuncular:
Şeyiba Ceren Ülgen
Canan Günaştı
Emre Yıldızlar
Sencan Oytun Tokuç

Bu akşam çok farklı bir Bertol Brecht yorumu seyrettim. Bir gelinle damadın evlerinde yakın aile bireylerine verdiği düğün yemeğine konuk olduk. Evet oyun bir düğün yemeği hakkında ama ortada kurulu bir sofra yok. Gelin, damat, anne ve babaları, arkadaşlar hep birlikte yemekteler ama sahnede sadece dört oyuncu var. Dolayısıyla oyuncular birden fazla rolü canlandırıyor. Bildik sosyal kalıplar içinde, genel nezaket kurallarına göre, dar alanda kısa paslaşmalarla süren yemek, gittikçe yolundan çıkmaya başlıyor. Alkol miktarı artıkça misafirlerin yaldızları dökülüyor, maskeleri düşüyor ve içlerinde birikenler, kızgınlıklar, kuyruk acıları, kompleksler bir bir ortaya saçılmaya başlıyor.

düğün sarı sandalye tiyatro ile ilgili görsel sonucu


O mesafeli, nazik, savunmada duran insanların içinden sanki küçük küçük canavarlar çıkıyor. Ama tüm bunlar eser miktarda söz eşliğinde ve fiziksel tiyatronun diliyle anlatılıyor.

düğün sarı sandalye tiyatro ile ilgili görsel sonucu


Yaklaşık 50 dakika süren oyunu keyifle seyrettim ama seyrettiğim oyun ne kadar Bercht'in Düğün oyunuydu onu pek bilemedim. O nedenle oyunun youtube'den bulduğum farklı sahnelemelerini izledim. Oyun orta sınıf bir çiftin düğün yemeğinde aile bireyleri arasındaki ilişkilerden toplumun yansımasını izletmektedir.

düğün sarı sandalye ile ilgili görsel sonucu

Buradan yola çıkarak, bence Sarı Sandalye ekibi Brecht'in oyunundan esinlenerek kendi oyunun kurgulamış. Yaptıklarına, içinde silik bir siluet olarak Düğün'den izler taşıyan farklı, özgün bir iş demek daha doğru olacak sanki. Bu yorumu sevdim mi diye soracak olursanız, evet sevdim. Çünkü fiziksel tiyatroyu kendime yakın hissediyorum. Çünkü hareket çözümlemeleri üzerine düşünmek, hareketlerden, mimiklerden, makyajdan yola çıkarak hikayeyi kurmak hoşuma gidiyor.  Bu oyunda da, kostüm değişmeksizin farklı kişiliklere bürünen oyuncuların, oyun kişilerinin karakterlerini, iç dünyalarını, birbirleri hakkında düşündüklerini hareket ve mimiklerle bize anlatmalarını ve seyirci olarak anlatılanları -ya da ima edilenleri- çözümlemeyi sevdim.

Seyrederken seyirciyi çalıştıran, zorlayan bir oyun Sarı Sandalye'nin düğün yorumu. Umarım yolum bir gün bir yerlerde Düğün'le yine kesişir.  

Sizlere Not: Sahnelerde neler olduğunu facebook'ta entelektüelbaykuşlar isimli sayfamdaki paylaşımlardan takip edebilirsiniz. Instagram'da ebru_tarm adresindeyim.

Meraklısına Video: Hem röportaj hem fragman



Meraklısına Video: Kendi selam videom



Kendime Not: Bizim ekip ben, annem, müge ve neşe hanım






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder